Ponad 104 miliony złotych ma kosztować przebudowa sieci kolejowej w portach Szczecin i Świnoujście. Modernizacja obejmie łącznie 36 kilometrów torów i 134 rozjazdy. Planuje się, że prace zostaną zakończone w 2014 roku.
To jedna z najważniejszych inwestycji Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. W ub. roku podpisano umowę z wykonawcą - niemiecką firmą Schweerbau, która specjalizuje się w tego typu pracach. Przebudowa infrastruktury kolejowej, mocno wyeksploatowanej, ma poprawić konkurencyjność portów. Modernizacja obejmie prawie połowę portowych torów - wytypowano najpotrzebniejsze oraz najbardziej zużyte odcinki.
- Projekt otrzymał ponad 72 mln zł dofinansowania z Unii Europejskiej - poinformował Paweł Żurakowski, szef biura inwestycji w ZMPSiŚ. - Zaawansowanie prac na koniec roku 2011 wyniosło pięć procent. Poza terenem budowy przygotowywane są nowe rozjazdy. Na razie roboty prowadzono tylko w Szczecinie - na nabrzeżach Czeskim i Słowackim (ok. 2 km). Wykonawca ma 34 miesiące na realizację zadania. Musi rozebrać stare tory, zbudować nowe, wymienić podkłady itp. Podobne prace dotyczą rozjazdów. Dzięki modernizacji poprawią się parametry eksploatacyjne "żelaznych dróg".