Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Lodbrok ma co robić

Kurier Szczeciński, 2012-01-02
Dźwig Lodbrok, który jesienią przypłynął ze Szwecji do Szczecina i zastąpił popularnego Gucia, przeszedł okres testowy. Zdecydowano, że pozostanie i szczeciński port będzie jego bazą. Urządzenie może przenosić nawet 260-tonowe elementy. PO sprzedaży przez szczeciński Zakład Usług Żeglugowych holenderskiej firmie dźwigu pływającego DP-ZPS-Ś-3, czyli popularnego Gucia, w niektórych portowych spółkach pojawił się problem. Urządzenie mogło przenosić 200-tonowe ciężary, było przydatne stoczniom, przedsiębiorstwom przeładunkowym oraz zakładom produkującym wielkogabarytowe elementy czy transportującym ogromne konstrukcje. Gucio zapewniał też bezpieczeństwo żeglugi na kanale Świnoujście - Szczecin i akwenach wewnątrzportowych. Portowcy apelowali o pomoc w zakupie nowego dźwigu. Dzięki inicjatywie kilku osób udało się ściągnąć do Szczecina dźwig Lodbrok należący do szwedzkiej firmy Marine Crane AB. Na dużym haku może podnieść 260-tonowy ciężar, a na małym pomocniczym - 30-tonowy. - Przeszliśmy okres testowy dźwigu i po wszelkich kalkulacjach podjęliśmy decyzję, że dźwig zostaje w porcie Szczecin i tu będzie jego baza - informuje Andrzej Tesarski, prezes właśnie założonej polskiej spółki Marine Crane będącej dzierżawcą dźwigu od szwedzkiego armatora oraz operatorem tego urządzenia. - Oczywiście, będziemy nadal wykonywać zlecenia dla naszych partnerów poza granicami kraju, lecz głównym miejscem pracy dźwigu pozostaje zespół portów Szczecin - Świnoujście. Od połowy stycznia ma być dostępna strona internetowa nowej spółki - www.marinecrane.pl, a siedziba firmy mieści się przy ul. Niedziałkowskiego 26a/12. - Marine Crane nawiązała współpracę z wieloma firmami działającymi na obszarze portów Szczecin - Świnoujście - dodaje A. Tesarski. - Obecnie dźwig bierze udział w realizacji projektów firm Aarsleff i Famak. Ta pierwsza produkuje różnego rodzaju konstrukcje żelbetowe, które są ładowane w Świnoujściu naszym dźwigiem na pontony, a następnie transportowane do Danii i innych krajów. Z kolei projekt Famaku to budowa chwytakowej rozładowarki statków przeznaczonej dla portu w Holandii. Marine Crane rozpoczyna obecnie pracę również dla firm Finomar, Moebius i innych.
 
Elżbieta KUBOWSKA
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl