Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Tasowanie w promach

Kurier Szczeciński, 0000-00-00

Dwa bliźniacze promy Stena Line wejdą na linię Gdynia - Karlskrona pod koniec tego lub na początku przyszłego roku. Będzie to pośredni efekt wprowadzenia przez tego armatora największych na świecie promów na Morzu Północnym. To właśnie na tym akwenie rozpocznie się promowe przetasowanie. Gdy pojawią się na nim nowe jednostki (tzw. superferries) Stena Line przesunie statki "Stena Hollandica" i "Stena Britannica" na linię Goeteborg - Kilonia. Z kolei obsługujące ją dotychczas promy "Stena Germanica" i "Stena Scandinavica" jesienią 2010 r. lub wiosną 2011 r. trafią na linię Gdynia - Karlskrona. Zastąpią tu dwie jednostki eksploatowane w tej chwili przez Stena Line - "Finnarrow" i "Stena Baltica". Umowa na czarter tego pierwszego promu wygasa w październiku tego roku i wtedy przestanie ona być częścią floty armatora. Nie podjął on jeszcze decyzji dotyczącej dalszych losów drugiego promu. Nowo wprowadzane promy przejdą najpierw gruntowną modernizację, której wartość wyniesie 250 mln koron szwedzkich (ok. 120 mln zł). Będzie to już druga w ostatnich latach tego typu inwestycja, gdyż w latach 2005-2006 wnętrza obu statków, w tym bary, restauracje i kabiny, zostały odnowione za przeszło 200 mln koron szwedzkich. Armator ocenia, że wprowadzenie nowych jednostek poprawi przepustowość i ładowność linii. Dzięki nim przewozy pasażerskie mogą się zwiększyć ponad dwukrotnie, a towarowe o 20 proc. Może to także pozytywnie wpłynąć na jakość przewozów. Przyczynić do tego mają się m.in. znajdujące się na pokładach promów salon SPA, restauracja samoobsługowa, klub nocny i 3800 miejsc w kabinach. Z prognoz Stena Line wynika, że wprowadzenie nowych promów powinno przyczynić się do powstania ok. 100 nowych miejsc pracy. -Jest to optymalne rozwiązanie dla naszych klientów. Silnie wierzymy w rozwój linii. Wykonujemy teraz kolejny krok w ramach naszej strategii promocji przewozów pasażerskich i towarowych między Polską a Szwecją-podkreśla Niclas Martensson, dyrektor linii Gdynia - Karlskrona.
 
(mak)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl