Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Port z dużymi szansami

Namiary na Morze i Handel, 2010-03-10

Mimo mrozów i zalodzenia, do portu wewnętrznego w Darłowie wchodzą statki, niemal jeden za drugim. Do tej pory, w terminalu Morskiej Agencji Gdynia, obsłużono ich 7. W 2009 r. zawinęło 21 statków, przeładowując prawie 30 tys. t towarów. Największy ze statków, który zawinął do Darłowa, przywiózł 2165 t nawozów. To był rekordowy jednorazowy przeładunek. W 2010 r. MAG planuje podwojenie obrotów, w porównaniu z ub.r. Zdaniem Michała Śmigielskiego, dyrektora MAG, po odpowiedniej modernizacji, do portu mogłyby zawijać statki o zdolności przewozowej nawet 3000 t. Istnieje więc duża szansa, że w najbliższych kilku latach poważnie zwiększą się przeładunki masowe, m.in. piasków kwarcowych, pochodzących z budowanej kopalni k. Sulechowa, w gminie Malechowo. Do tego czasu, powinna nastąpić jednak poprawa stanu dróg dojazdowych do portu oraz nabrzeży w porcie wewnętrznym. Remontowi i modernizacji powinno także zostać poddane nabrzeże Parkowe, mające blisko 100 lat, oraz nabrzeże Refulacyjne. Darłowo jest portem handlowym, rybackim i turystycznym. Samorządowi miasta zależy, aby wszystkie te funkcje portowe rozwijały się równomiernie. Od momentu komunalizacji portu, upłynęło 10 lat. Dzięki unijnemu wsparciu, samorząd zainwestował w jego rozbudowę prawie 12 mln zł. Wybudowano terminal odpraw granicznych, stację ratownictwa SAR, zmodernizowano drogi i nabrzeża portowe w przedniej części portu oraz zakupiono "mobilny system ochrony przeciwpowodziowej", który będzie zabezpieczał tereny portowe przed zalewaniem. Poza tym, powstały: nowoczesna przetwórnia ryb "Pirs", stocznia remontowa kutrów i fabryka lodu łuskowego. Jednocześnie kilkanaście kutrów przystosowano do wędkarskich połowów dorsza. Otwarcie przez MAG nowego terminalu przeładunkowego przyczyniło się, w 2009 r., do wznowienia ruchu statków handlowych w porcie. Głównymi ładunkami przywożonymi były: skałka wapienna i wapno, a wywożonymi - zboża i nawozy. Ważnym wydarzeniem dla Zarządu Portu Morskiego Darłowo, w ub.r., było przystąpienie Darłowa, jako partnera zamiennego, do projektu unijnego "Zachodniopomorski szlak żeglarski, sieć portów turystycznych Pomorza Zachodniego". W jego ramach powstać ma przystań jachtowa w basenie rybackim, wyposażona w 2 pomosty pływające, na 60 miejsc. Pomosty mają być wyposażone w kolumny serwisowe, umożliwiające dostawę energii elektrycznej i wody, oraz w kolumny ratownicze. Rozpoczęcie inwestycji zaplanowano na III kwartał br., a zakończenie - na IV kwartał.
 
Leszek Walkiewicz
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl