Na redzie w Świnoujściu czekało na niego siedem jednostek. Dlaczego? Przejście do Szczecina przez
zamarznięty Zalew Szczeciński wymaga zaangażowania lodołamacza, ale nie w jego przypadku. Zbudowany w Stoczni Remontowej w Gdańsku m/v Aura przystosowany jest do żeglugi w okresie zimowym. Ma klasę lodową
1A.
- Mv Aura przywozi nietypowy dla siebie ładunek - ponad 3100 t bloków granitowych z fińskich portów. - mówi Mariusz Januszkiewicz z Magemar Polska. - W Kotce załadunek odbywał się
konwencjonalnie w systemie lo-lo, natomiast w Turku w systemie ro-ro (ładunek wjechał na burtę na kołach). Przy swojej szybkości maks. 13 kts dotarł do Szczecina w niedzielę 24 stycznia br.
Jednostka charakteryzuje się nietypową budową. Jest to tzw. wielozadaniowy statek z otwartym pokładem. Posiada rampę, jak w statkach ro-ro oraz pokład o wymiarach 85 x 18,8 m o bardzo dużej
wytrzymałości. Może przewozić wiele różnych grup ładunkowych, jak np. główne elementy elektrowni atomowej w Olkiluoto (Finlandia), czy też całe sekcje okrętowe. W statku zastosowano napęd dwóch
azymutowych zaspołów pędników, które mogą się obracać w dowolnym kierunku. Umożliwia to manewrowanie statkiem z dużą dokładnością, podobnie jak na holownikach.
Operatorem m/v Aura jest Meriaura Oy z
Finlandii - partner Magemar Polska w ramach regularnej lini MM-Line, która łączy południe Finlandii ze Szczecinem. Za rozładunek statku odpowiada DB Port Szczecin.