Nowe połączenie ze szczecińskim portem uruchomił francuski CMA CGM - jeden z największych europejskich armatorów. Po raz
pierwszy pełny skład pociągu podstawiły tu też niemieckie koleje Deutsche Bahn.
Utworzona przez CMA CGM linia dowozowa obejmuje trasę: Hamburg - Frederica - Halmstad - Kopenhaga - Szczecin.
Obsługuje ją statek m/v "Electron", który może załadować na pokład 656 20-stopowych kontenerów.
CMA CGM w 2008 r. przewiózł prawie 9 mln kontenerów. Jego flota składa się z 350 statków, które
operują na przeszło 200 kierunkach. Obsługują one 400 portów w 150 krajach.
- Z roku na rok wzrasta liczba kontenerów firmy CMA CGM w Szczecinie - ocenia Janusz Słowiński, szef Działu Kontenerowego DB
Port Szczecin. - W takich przypadkach armatorzy często decydują się na bezpośrednie zawinięcia. Chcą mieć pełen wpływ na strumienie dowozowe kontenerów oraz ich koszty.
Po uruchomieniu nowej linii
szczeciński port ma trzy regularne kontenerowe połączenia dowozowe, które generują siedem zawinięć statków w każdym tygodniu. Oprócz CMA CGM obsługuje je duńska firma Unifeeder i niemiecki armator Team
Lines Deutschland.
W ostatnich dniach w szczecińskim porcie miała miejsce jeszcze inna premiera - załadowany został pierwszy pociąg podstawiony przez niemieckie koleje Deutsche Bahn. Liczący 25 wagonów
skład wywiózł do jednej z polskich hut 1700 ton aluminium w blokach. Do Szczecina przypłynęły one z St Petersburga. Zleceniodawcą transportu jest firma Rhenus. Jego rozładunkiem ze statku i załadunkiem na
wagony zajęła się spółka DB Port Szczecin (dawna Drobnica, a później PCC), której właścicielem od niedawna są właśnie niemieckie koleje.