Konwencjonalne połączenia żeglugowe
W rankingu dziennika "Puls Biznesu" i wywiadowi
gospodarczej Coface Intercredit Poland - firma ze Szczecina Magemar Polska znalazła się w prestiżowym gronie Gazel Biznesu za lata: 2006, 2008 i 2009 roku. W ostatnim rankingu firma zajęła, wysoką,
dziewiątą pozycję.
- Znaleźliśmy się w gronie firm, które osiągają bardzo dobre wyniki finansowe, dynamicznie się rozwijają oraz są rzetelnymi partnerami biznesowymi. Wprzyszłym roku będzie
niespodzianka -mówi Rafał Zahorski, prezes szczecińskiej firmy morskiej.
MAGEMAR POLSKA świadczy następujące usługi w zakresie transportu morskiego: transport konwencjonalny statkami liniowymi;
transport konwencjonalny statkami czarterowymi; transport ładunków w kontenerach; doradztwo w zakresie organizacji transportu morskiego.
Konwencjonalna żegluga liniowa jest jednym z
najdogodniejszych rozwiązań transportowych oferowanych przez Magemar. Umożliwia ona precyzyjne zaplanowanie dostaw, nie narzucając jednocześnie wymogów, co do ilości przewożonego towaru. Standardowo
ładunki przewożone są w ładowniach statków, co nie ogranicza ich wymiarów i wagi. Ten rodzaj żeglugi pozwala również na uproszczenie do niezbędnego minimum wszelkich formalności transportowych. Magemar
oferuje połączenia liniowe z portów wyszczególnionych poniższej: (Transport do Polski z relacji pozaeuropejskich organizowany jest z przeładunkiem na nabrzeżu Magemar nr 228 w Antwerpii).
Kraj i
port: Indie Vishakpatnam (Vizag), Chennai (Madras), Mangalore, Tuticorin, RPA (Durban), Mozambik (Beira), Brazylia (Vitoria), Rio De Janeiro, Salvdor, Finlandia (Kotka), Rauma, Helsinki, Belgia
(Antwerpia).
Transport do portów polskich organizowany jest po około tygodniu od przybycia statku oceanicznego do Antwerpii.
Transport statkami czarterowanymi jest kolejnym typem transportu
morskiego organizowanego przez Magemar. Ma on szczególne znaczenie w relacjach, w których nie jesteśmy w stanie zaoferować regularnego połączenia liniowego. Jego zaleta jest relatywnie niski koszt (do
przewozu wykorzystywane sa statki operujące w okolicy portu załadunku, dostępne w danym momencie na rynku frachtowym) oraz krótki czas czas samego przewozu (najczęściej statek nie zawija po drodze do
innych portów). W przypadku tego transportu poziom stawki frachtowej kształtuje bieżąca sytuacja na rynku frachtowym w momencie negocjacji umowy czarterowej. Żegluga trampowa niesie ze soba pewne
wymagania. W przypadku czarteru armator zawsze określa ilość na jaka jest w stanie podpisać umowę przewozowa w danej relacji. Najczęściej ilości te zaczynają sie od 1.000 ton przy bliskich relacjach i
rosną wraz z odległością do portu przeznaczenia. Aby umożliwić transport mniejszych partii ładunkowych, szczególnie w przypadku popularnych relacji (Hiszpania, Skandynawia), firma zawsze stara się
wygenerować odpowiedni tonaż, grupując ładunki od kilku/kilkunastu zleceniodawców.
- Jest to dość trudne, bowiem nie wszyscy zamawiają towar w tym samym czasie. Dlatego tez, aby ułatwić naszym
klientom planowanie niewielkich dostaw, staramy sie zazwyczaj czarterować statki w każdym ostatnim miesiącu kwartału - powiedział Rafał Zahorski, prezes firmy.
Kontenery morskie sa bardzo wygodnym,
szybkim i najdynamiczniej rozwijającym się środkiem transportu. Transport kontenerowy cechuje wyjątkową regularność, terminowość oraz elastyczność możliwości załadunkowych (podatność na wszelkie rodzaje
ładunków). Obecnie siec transportu kontenerowego obejmuje większość portów świata, nawet te najbardziej egzotyczne, a szeroka gama typów oferowanych do przewozu kontenerów pozwala na transport praktycznie
każdego ładunku. We współpracy z wieloma renomowanymi armatorami kontenerowymi Magemar oferuje swoim klientom transport kontenerów relacjach door-door na bardzo atrakcyjnych warunkach.
- W
przypadku wszelkich spraw dotyczących organizacji transportu morskiego, dokumentacji transportowej i handlowej, spraw celno-podatkowych, zagadnień związanych z warunkami dostaw w handlu zagranicznym,
pracownicy Magemar zawsze służą Państwo swoją wiedzą i doświadczeniem. Konsultacje w powyższych sprawach sa bezpłatne, a nasz personel zawsze z chęcią odpowie na Państwa pytania i rozwieje ewentualne
wątpliwości - mówi Rafał Zahorski, prezes firmy.
W przyszłym tygodniu obszerna rozmowa z Rafałem Zahorskim, szefem Magemar Polska.