Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Kłopotliwy Nord Stream

Kurier Szczeciński, 2009-11-06
W czwartek w Zachodniopomorskim Urzędzie Wojewódzkim obradowała Społeczna Rada Konsultacyjna ds. budowy terminalu LNG w Świnoujściu. Inwestorzy przedstawili stan realizacji planowanej inwestycji. Poinformowano też o zagrożeniach wynikających z budowy Gazociągu Północnego. Przypomnijmy, że terminal LNG w Świnoujściu ma być gotowy w połowie 2014 r. Obecnie trwają procedury związane z wyborem generalnego realizatora inwestycji oraz wykonawcy usług nadzoru inwestorskiego nad budową. W pierwszym postępowaniu wnioski złożyło osiem firm, a w drugim - 11. Do następnego etapu zakwalifikowanych zostanie po czterech oferentów w każdym przetargu. Czterej potencjalni wykonawcy świnoujskiej inwestycji powinni być znani w przyszłym tygodniu. Zakończono już pierwszą fazę tzw. procedury udostępniania terminalu w Świnoujściu. Jak informuje Polskie LNG, przyjęto instrukcję terminalu oraz wstępnie przydzielono zdolność jego instalacji zgodnie z niewiążącymi zamówieniami. Na czwartkowym posiedzeniu mówiono m.in. o problemie związanym z planowaną budową Gazociągu Północnego (Nord Stream). Według projektu, rurociąg ma biec po dnie morskim, przecinając tor podejściowy i utrudniając dostęp do portów w Świnoujściu i Szczecinie. Obecnie Ministerstwo Infrastruktury oraz Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska prowadzą w tej sprawie rozmowy ze swoimi niemieckimi odpowiednikami. - Nasz główny postulat dotyczy tego, by Nord Stream był w tym miejscu zagłębiony pod dnem morskim - mówił po posiedzeniu Mikołaj Budzanowski, podsekretarz w Ministerstwie Skarbu Państwa. - Jeżeli będzie nad dnem, zagrozi żegludze, co jest sprzeczne z prawem morskim. Poza tym, w przypadku kolizji statków zagrożone będzie bezpieczeństwo ekologiczne. Jarosław Siergiej, prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, dodał, że rura położona na dnie uniemożliwi w przyszłości pogłębienie toru. Wtórował mu Anrzej Borowiec, dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie. - Chodzi o zapewnienie możliwości rozwojowych portu - stwierdził A. Borowiec.
 
(ek)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl