Ruszyła budowa południowej obwodnicy Gdańska. Inwestycja powinna zakończyć się do maja 2012 r. Głównym wykonawcą jest
konsorcjum firm Wakoz i Bilfinger Berger. Pierwsze prace polegają na wymianie gruntu pod podpory przyszłej estakady.
Trasa będzie liczyła 18 km. Jej koszt szacowany jest na 1,13 mld zł. Będzie
drogą ekspresową, z 6 węzłami, 10 wiaduktami, mostem nad Motławą i długą, prawie na 3 km, estakadą. Połączy ona istniejącą obwodnicę Trójmiasta z drogą krajową S-7 oraz z Trasą Sucharskiego, której budowa
planowana jest na lata 2011-2013. Dzięki temu połączeniu, możliwy będzie m.in. dojazd do gdańskiego portu, z pominięciem centrum miasta.
Firmy podzielą się obowiązkami: Bilfinger Berger wykona
większość obiektów inżynieryjnych, natomiast Wakoz zajmie się robotami ziemnymi i drogowymi.