Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Przetarg kontenerowy

Kurier Szczeciński, 2009-10-06
O wykończenie kontenerowca stojącego przy nabrzeżu Stoczni Szczecińskiej Nowej starają się stocznie remontowe. Związkowcy z SSN uważają jednak, że budowa statku powinna być wykorzystana do rozruchu produkcji na terenie samej stoczni. W cieniu powtórzonych przetargów na majątek stoczni odbywa się inny przetarg. Stawką w nim jest dokończenie kontenerowca, którego przed zakończeniem produkcji nie zdążyła wybudować Stocznia Szczecińska Nowa. Jednostka została porzucona przez zamawiającego i przewłaszczona przez Agencję Rozwoju Przemysłu. Rozstrzygnięcie przetargu jest przewidziane na 15 października. ARP nie chce jednak udzielać informacji na temat podmiotów zainteresowanych dokończeniem statku. - Informacje na ten temat podamy po 15 października, gdy zostanie rozstrzygnięty przetarg - poinformowała Roma Sarzyńska, rzecznik prasowy ARP. Z nieoficjalnych informacji wynika, że statek chciałaby dokończyć Gdańska Stocznia Remontowa. Jest tym także zainteresowana Szczecińska Stocznia Remontowa Gryfia. - Mogę jedynie potwierdzić, co nie jest tajemnicą, że startujemy w przetargu. Wszystkie pozostałe informacje stanowią tajemnicę handlową - poinformowała Agnieszka Duszyńska z Gryfii. Pomysłem wykończenia statku przez zewnętrze podmioty zaniepokojone są związki zawodowe działające poprzednio w Stoczni Szczecińskiej Nowej. - Jakieś 200-300 osób znalazłoby zatrudnienie przy wykończeniu tego statku - ocenia Krzysztof Fidura, przewodniczący stoczniowej "Solidarności" w Szczecinie. - Oddanie go remontówkom, które przecież mają swoje zlecenia, nie trzyma się kupy. Wiadomo, że statek nie może stać w nieskończoność. Jeżeli jednak jest szansa, że coś rozstrzygnie się w sprawie stoczni w listopadzie, to może warto jednak poczekać z dokończeniem tego kontenerowca. To mogłoby być dobre na rozruszanie produkcji w zakładzie. Nie wiadomo też, jak wyglądają perspektywy sprzedaży wykończonej jednostki. Kryzys w największym stopniu dotknął bowiem właśnie morskie przewozy kontenerowe, w efekcie czego na całym świecie bez zatrudnienia stoi już ponad 500 kontenerowców. Armatorzy w ogóle przestali zamawiać nowe jednostki tego typu w stoczniach.
 
(mak)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl