Kończące się właśnie pogodne lato sprzyjało podróżom, co widać na przykładzie danych przewozowych Unity
Line. W okresie od czerwca do sierpnia szczeciński przewoźnik zanotował znaczący wzrost w liczbie przewiezionych pasażerów oraz pojazdów osobowych w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym.
Wakacje w przewozach osobowych Unity Line zakończyły się znaczącym wzrostem w stosunku do analogicznego okresu w roku 2008. Wśród elementów, mających wpływ na taki stan rzeczy, niewątpliwie należy
wymienić, delikatne, ale odczuwalne dla klienta szwedzkiego wzmocnienie się złotego, bogatą ofertę oraz sprzyjającą pogodę. Jednak, według ekspertów, decydującym czynnikiem było wprowadzenie pod koniec
zeszłego roku, do służby w Unity Line, nowej jednostki. M/f Skania umożliwiła stworzenie komplementarnej oferty na trasie Świnoujście - Ystad. Nowy prom dał firmie możliwość rozbudowania swojej oferty
oraz znacząco zwiększył jej konkurencyjność na rynku przewozów pasażerskich.
Przewozy pasażerskie
W okresie od czerwca do sierpnia włącznie, szczeciński przewoźnik odnotowywał
dynamiczny wzrost, który był przedłużeniem trendu obserwowanego od początku bieżącego roku. Największy przyrost Unity Line zanotowało w przewozach samochodowych. W ciągu 3 miesięcy wyniósł on aż 69% w
stosunku do analogicznego okresu w 2008 roku. Niewiele mniejszy wzrost, bo aż o 48%, szczeciński przewoźnik osiągnął w przewozach pasażerskich. Z kolei przewozy autokarowe, po dużym zastoju na początku
bieżącego roku, odznaczają się stale rosnącym udziałem w wynikach Unity Line. Na przestrzeni ostatnich 3 miesięcy liczba autokarów na promach szczecińskiego przewoźnika wzrosła o ponad 10% w stosunku do
okresu wakacyjnego w roku 2008.
Oferty specjalne oraz promocje
Rok 2009 jest wyjątkowy w historii Unity Line za sprawą jubileuszu 15-lecia działalności firmy. Dlatego podstawową
promocją na tegoroczne wakacje była piętnastoprocentowa zniżka na wszystkie oferty indywidualne z cennika, rejsy weekendowe, pakiety hotelowe, pakiety rodzinne oraz oferty dla zmotoryzowanych. Obejmowała
ona również pakiety "Kopenhaga w jeden dzień", "Pieszy się cieszy", "Skanią taniej dla kierowców" oraz tegoroczną nowość - "Lato na Bornholmie". Polscy pasażerowie skupili się głównie na
ofertach przejazdowych. Głównym celem ich podroży były odwiedziny u rodziny za granicą oraz sezonowe prace w krajach skandynawskich. Porównując sprzedaż poszczególnych ofert uwagę zwraca spadek sprzedaży
pakietów hotelowych. Natomiast klienci chętniej korzystali z oferty wycieczek zorganizowanych, dwu lub trzydniowych. Ich sprzedaż przerosła oczekiwania firmy, która aby zaspokoić zapotrzebowanie klientów,
musiała rozszerzyć ofertę o dodatkowe terminy. Natomiast klienci szwedzcy skupili się przede wszystkim na ofertach turystycznych. Dzięki trochę słabszej złotówce kierunek południowy był dla nich wyjątkowo
interesujący. Dlatego też chętniej wybierali pakiety hotelowe oraz pakiety SPA. W przypadku tych ofert Unity Line odnotowało 14% wzrosty sprzedaży w porównaniu z okresem analogicznym w roku 2008.
Natomiast mniejszym zainteresowaniem cieszyły się pakiety golfowe.
Nowe rozwiązania dla pasażerów
Dodatkowym atutem, zwiększającym zainteresowanie pasażerów usługami Unity Line, było
wprowadzenie 1 lipca systemu rezerwacji oraz sprzedaży on-line. Dzięki niemu klienci mogą wykupić bilet nawet na 24 godziny przed planowanym wyjazdem. Cały proces zakupu biletu obejmuje 8 kroków. Dzięki
niemu w prosty sposób można określić wszystkie parametry związane z podróżą, począwszy od liczby osób, a skończywszy na określeniu sposobu płatności. System zakupu on-line dostępny jest na stronie
www.unityline.pl w trzech wersjach językowych: polskiej, angielskiej oraz szwedzkiej.