Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Niech Szczecin kupi stocznię!

Kurier Szczeciński, 2009-09-17
Od niemal pół wieku symbol dynamicznie rozwijającego się polskiego Szczecina, jeszcze 10 lat temu jedna z największych i najnowocześniejszych stoczni w Europie, dziś zamarła w bezruchu, czekając na ostatnią szansę ratunku. Przewodniczący KNSZZ "Solidarność 80" Grzegorz Durski zamierza zwrócić się do władz Szczecina i województwa z inicjatywą przejęcia Stoczni Szczecińskiej Nowa przez samorząd. Oto jego argumenty i propozycja: - Wielu szczecinian patrzy ze zgrozą na to, co dzieje się wokół największego przedsiębiorstwa gospodarki morskiej Szczecina - mówi Grzegorz Durski. - Pytają, jak to możliwe, że państwo przeznacza na zasiłki dla zwalnianych pracowników ponad 550 mln zł, a następnie gotowe jest sprzedać cały majątek dwóch wielkich stoczni przedsiębiorcy z Kataru za ledwie 380 mln? Jaka w tym logika? Chyba że ktoś ma bardzo konkretny interes w likwidacji polskich stoczni w Szczecinie i Gdyni... W tym samym czasie, gdy komisarz N. Kroes każe Polsce sprzedać państwowe stocznie, rząd RFN dotuje dwie stocznie niemieckie, których państwo jest współudziałowcem, kwotą 165 mln euro! Pani komisarz milcząco to aprobuje. Nasz rząd natomiast godzi się więc na podrzędność Polski w Unii Europejskiej. Czym jest stocznia dla Szczecina? Historycznym symbolem, a przede wszystkim wielkim zakładem pracy, który przetrwał i podniósł się dwukrotnie z upadku po czasach złej koniunktury na statki. Władze miasta jak dotąd nic nie zrobiły dla tonącej stoczni, dla pozyskania rzetelnego inwestora. Tymczasem we Francji i Niemczech są miasta będące ważnymi udziałowcami tamtejszych stoczni. A więc miasto europejskie może wspierać zakład przemysłowy ważny dla swych mieszkańców! Zarząd Szczecina bierze udział w czysto komercyjnym przedsięwzięciu - budowie galerii Kaskada. Kilka drogich sklepów, kilka hipermarketów więcej, to dla przyszłości miasta mało istotne. Ale duża, nowoczesna fabryka statków, polska stocznia to wielki atut na przyszłość... Żadne fajerwerki, żadne pływające ogrody nie przesłonią wyrwy w gospodarce i w wizerunku miasta, jaką byłaby likwidacja stoczni w Szczecinie. Wierzę, że naszym samorządowcom leży na sercu przyszłość miasta... - dodaje przewodniczący "Solidarności 80".
 
Notował: (ław)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl