Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Czyste sumienie ministra

Kurier Szczeciński, 2009-09-01
- Zrobiliśmy wszystko, co było w naszej mocy w sprawie stoczni. Mam czyste sumienie - stwierdził minister skarbu państwa. I choć czekał wczoraj do godziny 18, to katarski inwestor Qatar Investment Authority nie wpłacił pieniędzy za stocznie w Gdyni i Szczecinie. - Ten przelew nie wpłynął. Stąd uznajemy, że ta dotychczasowa procedura sprzedaży aktywów stoczni Gdyni i Szczecin dobiegła końca - stwierdził Aleksander Grad, minister skarbu państwa. Poinformował także, że otrzymali ciekawy list od agencji inwestycyjnej z Kataru w sprawie polskich stoczni. - Postawiliśmy jednak twardy warunek: jeśli dziś nie będzie zapłaty, to cała procedura odbędzie się na nowo - oświadczył Grad. - Spodziewaliśmy się, że Katarczycy nie zapłacą. Teraz żądamy spotkania ze stroną rządową dotyczącego osłon dla pracowników. Bo ludzie nie mają środków do życia. Czekamy na odpowiedź. Ten tydzień będzie przełomowy - stwierdził Krzysztof Fidura, przewodniczący "Solidarności" w szczecińskiej stoczni. Związkowcy zapowiadają także, że jeżeli nie dojdzie do spotkania, to rozpoczną akcje protestacyjne. Zdaniem Grada, to co się wydarzyło nie ma związku z zaniechaniami w ministerstwie. - Jako minister ponoszę jednak pewną odpowiedzialność za sprawę stoczni. Ale to była sytuacja niemożliwa do zrealizowania - dodał szef resortu skarbu. Również wczoraj, jeszcze zanim oficjalnie ogłoszono, że Katarczycy nie wpłacili pieniędzy, polski rząd poprosił Komisję Europejską o przesunięcie terminu sprzedaży stoczni w Gdyni i Szczecinie. - KE otrzymała prośbę od polskich władz o przedłużenie terminu. KE uważnie analizuje tę prośbę - powiedział rzecznik KE Ton Van Lierop. Nie udzielił jednak odpowiedzi, jaki dodatkowy termin mogłaby dostać Polska.
 
(dar, pap)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl