Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Bezpieczny terminal

Kurier Szczeciński, 0000-00-00

Z gazem nie ma żartów, zwłaszcza gdy chodzi o ogromne ilości tego paliwa, jakie są magazynowane i przeładowywane w terminalu LPG. W szczecińskim obiekcie należącym do spółki Orlen Gaz obowiązują wyśrubowane procedury bezpieczeństwa. Zastosowano też specjalne systemy i urządzenia. Jeszcze przed oficjalnym otwarciem terminalu LPG w Szczecinie dokonano w nim przeładunku 1600 ton propanu z tankowca "Lady Martin" do zbiorników. Trwało to 15 godzin i odbyło się według zatwierdzonej przez kapitana portu instrukcji bezpiecznej obsługi przeładunku gazu LPG. - Terminal jest w pełni zautomatyzowany i maksymalnie bezpieczny - powiedział Bernard Cichocki, prezes spółki Orlen Gaz. - Wszystkie czynności wykonywane są w jak najkrótszym czasie. System automatyki w obiekcie umożliwia przeprowadzanie takich procedur, jak: załadunek i rozładunek autocystern oraz cystern kolejowych za pomocą pomp i sprężarek, mieszanie produktu w jednym zbiorniku, pomiędzy zbiornikami (poprzez przepływomierze masowe) i ze zbiorników bezpośrednio na stanowiska cystern, rozładunek gazowca za pomocą pomp LPG znajdujących się na statku, a także jego załadunek przy użyciu pomp na terminalu. Przy projektowaniu inwestycji uwzględniono najnowocześniejsze zabezpieczenia. Bezpośrednio przed podłączeniem do cystern kolejowych, autocystern, pomp LPG i zbiorników magazynowych umieszczono zawory, które w sytuacji awaryjnej umożliwiają od-cięcie najważniejszych obiektów terminalu. Zastosowana automatyka minimalizuje prawdopodobieństwo otwarcia zaworów w nieprawidłowej konfiguracji, co mogłoby doprowadzić do awarii urządzeń, niekontrolowanego mieszania się mediów oraz stworzenia sytuacji zagrażającej bezpieczeństwu pracowników i obiektu. Tzw. złącza zrywne chronią przed wyciekiem produktu w przypadku rozłączenia z cysterną podczas załadunku. Obiekt zabezpieczają hydromonitory przeciwpożarowe na wodę i środek pianotwórczy, kurtyna wodna, system pomp przeciwpożarowych. Kontrolery uziemienia sprzężone są z systemem automatyki. W terminalu działa też telewizja przemysłowa.
 
(ek)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl