Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Rezerwowe pogłębianie

Kurier Szczeciński, 2009-07-20
Urząd Morski w Szczecinie dostał 7,5 mln zł na pogłębianie toru wodnego Szczecin - Świnoujście ze specjalnej rządowej rezerwy na zapobieganie klęskom żywiołowym. Dzięki temu znacznie zwiększa się szansa, że nadal będą mogły pływać tu największe statki. Jak już pisaliśmy, z powodu kryzysowych oszczędności w budżecie państwa zabrakło pieniędzy na pogłębianie toru wodnego w tym roku. W efekcie coraz bardziej się on zamula i w niektórych miejscach zamiast standardowej głębokości technicznej 10,5 metra ma już mniej niż 10 metrów. Urząd Morski wprowadził ograniczenia dotyczące ruchu statków na torze. Coraz bardziej realna stawała się jednak groźba, że wkrótce do portu w Szczecinie i w Policach nie będą mogły wpływać największe statki, które teraz mogą mieć maksymalnie 9,15 m zanurzenia. To zagrożenie odsuwa się jednak, gdyż na wniosek Ministerstwa Infrastruktury rząd zdecydował się przeznaczyć 7,5 mln zł na pogłębienie toru z rezerwy na zapobieganie i likwidację skutków klęsk żywiołowych. - To jest świetna wiadomość i natychmiast uruchamiamy prace na torze - deklarował Andrzej Borowiec, dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie. - Jesteśmy w stanie wydobyć bez przetargu w ramach istniejącej umowy 180 metrów sześć. urobku, co będzie kosztować ok. 4,7 mln zł, na pozostały zakres prac będziemy musieli zrobić przetarg. Nie wiemy jeszcze, ile uda się za te pieniądze zrobić, bo to zależy od cen - wyjaśnia dyrektor. Wiadomo, że otrzymane z rezerwy pieniądze wystarczą tylko na podstawowy zakres najbardziej niezbędnych prac na torze. Z szacunków Urzędu Morskiego wynika, że na całościowe jego oczyszczenie potrzeba ok. 25-27 mln zł. - Zrobimy wszystko, żeby nie doszło do wprowadzenia ograniczeń dla największych statków. Mamy jednak do czynienia z żywiołem, więc zawsze może zdarzyć się krytyczna sytuacja, w której tor ulegnie spłyceniu. Teraz są jednak dużo większe niż wcześniej szanse na to, że do tego nie dojdzie - ocenia dyrektor Borowiec.
 
(mak)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl