"Temat pogłębienia toru wodnego Świnoujście - Szczecin ponownie stał się medialny. Niestety, to nie
jest nowy temat. Mówi się o nim co kilka lat i jak zawsze problem pogłębienia toru wodnego do 12,5 m oraz oczywiście poszerzenia go, poprawienia łuków i tym podobnych działań rozbija się o brak
budżetowych pieniędzy na ten cel. Jak nauczyły mnie lata doświadczeń temat przyschnie za kilka tygodni, tym bardziej, że zaczęły się wakacje, i znowu odżyje za dwa, trzy lata. Bo zawsze odżywa kiedy nie
ma pieniędzy, nawet na bieżące utrzymanie toru w parametrach technicznie zadanych. To tak sarkastycznie po pierwsze. Po drugie jak słyszę, że na razie, jak już pogłębiać to tylko do Polic to nóż mi się
otwiera w kieszeni. Dlaczego tylko do Polic?!!! Jaki to ma sens ekonomiczny?!!! I dlatego znowu inwestycje rządowe kosztem portu w Szczecinie?!!! Jeżeli mamy pracą ciągłą , jako środowisko związane z
przestrzenią portów morskich ujścia Odry, dobijać w Warszawie o zrozumienie idei i o pieniądze to musimy udowadniać ekonomiczny sens pogłębienia całego toru wodnego, łącznie z basenami i kanałami
portowymi w Szczecinie! Tylko takie rozwiązanie będzie można podeprzeć ekonomicznym uzasadnieniem. Tylko do Polic to bezsens bo po co portowi w Policach 12.5 m? Przecież znacznie taniej odlichtowywać
statki w Świnoujściu wykorzystując do dalszego przewozu barki. Tego portu nie powinno się rozbudowywać przez zbudowaniem zachodniej obwodnicy Szczecina!!! bo nas Szczecinian rozjadą samochody ciężarowe i
to my mieszkańcy naszego miasta będziemy płacić za to wysoką cenę. Kiedy w końcu wszelkiej maści malkontenci, na czele z Panem Kuczyńskim w Świnoujściu zrozumieją, że siła napędową portów ujścia Odry jest
Szczecin bo tu się splatają wszelkie nitki transportowe, handlowe i finansowe.
I w interesie wszystkich (naszego Prezydenta również) jest aby to port w Szczecinie się rozwijał w jak najlepszym
tempie bo skorzystają na tym wszyscy. Port w Policach przed wielu laty zaczął budować Zarząd Portu Szczecin, bazę promową w Świnoujściu również, kupując ją następnie, po latach, za 200 mln zł od PŻB,
bazy: węglowa, rudowa i fosfatowa również były budowane przez szczeciński port. I dlatego jeśli dzisiaj ponownie zaczęliśmy domagać się jako środowisko morskie rozbudowy toru wodnego do parametrów 12,5 m
głębokości to konsekwentnie domagajmy się aby takie parametry miał cały tor wodny Świnoujście-Szczecin !!!"