Nowa Autostrada Morska Finnlines dla ładunku i pasażerów, łącząca Finlandię, Polskę i Niemcy,
zainaugurowana 2 czerwca 2009 roku odniosła wielki sukces.
W ciągu tylko jednego miesiąca połączenie Helsinki - Gdynia - Travemünde okazało się atrakcyjne dla około 12.000 pasażerów, co wynika z
bukingów odnotowanych w okresie do 31 sierpnia. Około 5.000 osób popłynęło w czerwcu, korzystając z relatywnie niskich cen zaproponowanych przez Finnlines w momencie otwarcia linii. Dodatkowo około 3.000
pojazdów, wliczając samochody osobowe i ciężarówki, zostało przetransportowanych na pokładach naszych promów. Należy również podkreślić stały ciąg naczep drogowych występujących w podróżach morskich.
Obydwa połączenia Helsinki-Gdynia i Gdynia - Travemünde dają trzy odejścia w tygodniu w każdym z kierunków. Czas tranzytu jest bardzo dogodny: mniej niż 19 godzin z Gdyni do Helsinek i tylko 15
godzin z Gdyni do Travemünde. Te dwa serwisy są w gruncie rzeczy unikalne: linia Helsinki - Gdynia jest jedynym połączeniem pasażerskim z Polski do Finlandii , podczas gdy Gdynia - Travemünde stanowi
jedyną autostradą morską z Polski do Niemiec dając kierowcom wypoczynek, bezpieczeństwo, oszczędność, także sprzyja redukcji emisji spalin, co nie jest bez znaczenia na zatłoczonych drogach Europy.
- Pierwsze pozytywne rezultaty nowej linii Helsinki/Gdynia/Travemünde dowodzą, że myślenie innowacyjne stwarza możliwości wygenerowania nowych przedsięwzięć gospodarczych w trudnym ekonomicznie czasie.
Należy także podkreślić pozytywną reakcję rynku na nowe, relatywnie niskie ceny dla pasażerów, tak bardzo ważnych dla Finnlines - stwierdził Uwe Bakosch, nowy President and CEO firmy Finnlines.
Jakość statków stanowi klucz do wspaniałego serwisu dla ładunku i pasażerów. Linie Helsinki/Gdynia i Gdynia/Travemünde obsługiwane są przez statki typu Star Class , największe na świecie promy
ro - pax.Są to: MS Finnstar, MS Finnmaid, MS Finnlady, MS Europalink, MS Nordlink. Wszystkie statki są identyczne, posiadają klasę lodową Super A Ice-Class, zbudowane w 2006 i 2007 roku,mają do 4.200
metrów linii ładunkowych dla samochodów ciężarowych, naczep drogowych i autobusów oraz miejsce dla 110 samochodów osobowych i 500 pasażerów, na których czeka 200 kabin. Przy długości 218 metrów i
szerokości 30,5 metra statki typu Star Class rozwijają prędkość 25 węzłów.
Na każdej z jednostek 500 pasażerów może cieszyć się podróżą morską, mając do dyspozycji doskonałą restaurację, może też
wypić drinka w "Bar Navigare", czy kawę w "Café Verde" rozkoszując sie piękny widokiem morza. Dwie sauny, oddzielna dla kobiet i mężczyzn są wyposażone w relaksujące jacuzzi. 200 kabin
pasażerskich o rozmiarach od 10 do 38 m.kw. wyposażonych jest w TV i nowoczesne łazienki. Posiłki można wykupić z wyprzedzeniem, przed rozpoczęciem podróży lub bezpośrednio na burcie statku, płacąc za
każdy posiłek oddzielnie.