Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Finisz I etapu - po rosyjsku

Morza i Oceany, 2009-07-13

Nie mamy sprawdzonych do końca informacji, ale wiele wskazuje na to, że Sankt Petersburg to, niestety, jeszcze "Leningrad", gdzie nadal panują post-sowieckie (nie)porządki. Najpierw uczestnicy tegorocznych Tall Ships Races przechodzili wielomiesięczne kłopotliwe starania o wizy, teraz, na mecie I etapu, wymęczeni sztormem w Zatoce Fińskiej, mają podobno kłopoty z zejściem na ląd (?) z dostępem do internetu i z łącznością, a tym samym z przesłaniem korespondencji. Na oficjalnych stronach STI też opóźnienia, do niedzieli rano podane są "najnowsze" informacje z mety z godziny 5 rano w ...piątek, ale miejmy nadzieję, że wszystkie jachty i żaglowce albo bezpiecznie dotarły już do finałowego portu, albo znalazły schronienie w innych marinach, gdzieś po drodze. Do St. Petersburga odlatuje delegacja Biura ds. Morskich, poczekajmy na bliższe wieści. Przypomnę, że oficjalna reprezentacja naszego miasta jest na pokładach "Daru Szczecina" "Hajduka" i "Fryderyka Chopina", a na pozostałych szczecińskich jachtach są załogi z tzw. wolnego naboru. Tradycyjnie najlepszym z naszych jachtów okazał się "Dar Szczecina", z kapitanem Jurkiem Szwochem - 19. na mecie, 4. miejsce w swojej klasie "C"! Spośród pozostałych szczecińskich jednostek do mety doszły jeszcze tylko "F. Chopin" - miejsca 45/14, i "Butterfly" - 64/20, natomiast wycofały się z regat "Hajduk", "Kapitan Głowacki", "Gaudeamus", "Endorfina" i "Wanda Maria". Nie podały swojej pozycji - "Ulysses" i "Dziwna". Tym razem z "Darem Szczecina" przegrał też słynny "Spaniel" - kiedyś nasz, teraz łotewski - zajął miejsca 23/6. Tak więc - wg ostatniego komunikatu STI - na ponad 100 jednostek, które wystartowały z Gdyni, tylko 58 osiągnęło metę do piątku rano, dalszych sześć było w drodze, i aż 40 albo się wycofało, albo nie zgłosiło swoich pozycji, przy czym kilka w ogóle nie startowało w wyścigu, m.in. "Sedov". Pierwszy wszedł do St. Petersburga belgijski "Antwerp Flyer", potem największe żaglowce klasy "A" i mniejsze jachty. Cała flotylla pozostanie w rosyjskiej "gościnie" do 14 lipca, po czym ruszą do Turku w etapie towarzyskim, podczas którego na wielu jednostkach nastąpi wymiana załóg szkolnych, najczęściej w Tallinie, podobnie jak na naszych jachtach. Druga zmiana naszej reprezentacji, tym razem i miasta i województwa, wyjeżdża ze Szczecina autokarami, w dwóch rzutach 15 i 16 lipca; wcześniej - w środę 15 lipca, o godz. 10.30 - młodzieżowa reprezentacja spotka się z marszałkiem zachodniopomorskim, na dziedzińcu Zamku Szczecińskiego. Miejmy nadzieję, że pożegnają ich też rodziny i sympatycy żeglarstwa. Na zdjęciach - nasze załogi trzymają żeglarski fason. Czy wystarczy im entuzjazmu w St. Petersburgu?
 
Wiesław Seidler
Morza i Oceany
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl