Przez 15 lat promy Unity Line przewiozły ponad 18 tysięcy autokarów, ponad 700 tysięcy samochodów
osobowych, 1,4 mln ciężarówek, 300 tys. wagonów i 3 miliony pasażerów. Początkowo Unity Line miała do dyspozycji trzy promy: Mikołaja Kopernika, zastąpionego później przez Kopernika, Jana Śniadeckiego i
Polonię. W 2004 roku doszedł Gryf, w 2006 - Galileusz, a w 2007 - prom Wolin. Najnowszą jednostką jest pasażersko-towarowa Skania pływająca od września ubiegłego roku. Właścicielami promów są Grupa
Polskiej Żeglugi Morskiej oraz Euroafrica Linie Żeglugowe. Kolejne inwestycje i rozbudowywanie floty pozwoliły spółce objąć kluczową rolę wśród armatorów operujących na rynku bałtyckich przewozów
promowych. Obecnie szczecińska firma jest liderem przewozów towarowych pomiędzy Polską a Skandynawią. Aktualnie Unity Line kompleksowo obsługuje wszystkie możliwe grupy odbiorców; spedytorów, przewoźników
drogowych i kolejowych oraz pasażerów, operując na liniach Świnoujście-Ystad oraz Świnoujście-Trelleborg.
- Przez ostatnie 15 lat rynek przewozów towarowo-pasażerskich między Polską a Skandynawią
rozwijał się bardzo dynamicznie, komentuje Piotr Waszczenko, wiceprezes Unity Linę. Transport promowy będący optymalną drogą przewozu towarów pomiędzy Polską a Szwecją, zarówno pod kątem kosztów, czasu
przejazdu i komfortu odgrywa kluczową rolę w tej wymianie. Wraz ze wzrostem wartości wymiany handlowej pomiędzy obydwoma krajami sukcesywnie rósł także udział w niej Unity Linę. Obecnie nasza firma jest
jednym z największych armatorów operujących na rynku bałtyckich przewozów promowych i największą w segmencie cargo - udział w rynku transportu samochodów ciężarowych wynosi ponad 60 proc. Jednocześnie
zajmujemy bezdyskusyjną pozycję lidera w przewozach kolejowych pomiędzy Polską a Szwecją, obsługując 100 proc. tej grupy transportu. Spółka Unity Line ma także znaczący udział w rynku turystycznym
obsługując ponad 40 proc. przewozów pasażerskich między Polską a południową Skandynawią. Pomimo ogólnej trudnej sytuacji w sektorze przewozów morskich Zarząd Spółki zachowuje umiarkowany optymizm na rok
2009, mówi P Waszczenko. Ostrożnie podchodzimy do wszelkich prognoz, jednakże po pierwszych 6 miesiącach br. wyniki, jakie osiągnęły promy UL pozwalają nam myśleć o osiągnięciu ok. 35-proc. wzrostu w
przewozach pasażerskich i utrzymaniu ilości przewiezionych lor na poziomie ubiegłorocznym.