2 czerwca 2009 r. do gdańskiego portu wpłynęła ogromna platforma wiertnicza typu Jack Up, która ma być
wyremontowana w Gdańskiej Stoczni Remontowej. Platforma o wysokości nóg 141 m i szerokości 89 m do stoczni holowana była przez 3 holowniki.
Operacja transportu i wejścia do portu tej jednej z
największych na Morzu Północnym platform wymagała precyzyjnej logistyki. Aby ułatwić transport, na jego czas obrócona została do góry nogami, najwięcej kłopotów dostarczyła jednak jej szerokość w kanałach
portowych Gdańska. Tuż przy Twierdzy Wisłoujście znajduje się zwężenie kanału do takiej szerokości, że holujący mieli tylko po metrze wolnego miejsca z każdej strony. Należąca do Ensco Offshore
International Company platforma wybudowana została w latach 80. ubiegłego wieku. W stoczni poddana zostanie modernizacji dostosowującej ją do obowiązujących wymogów w branży wiertniczej. Mimo, że to już
piąta przebudowa platformy wiertniczej w Remontowej, jest to jednak pierwsza tego typu platforma samopodnośna, pozostałe były bowiem typu pontonowego, półzanurzalne. Remontowa ma nadzieję, że zadanie
zaowocuje kolejnymi zleceniami na tego typu duże platformy, bo zakończone sukcesem wprowadzenie do stoczni oznacza, że można przyjąć każdą tego typu jednostkę. Remont potrwa około trzech miesięcy.
Platforma przebudowywana w Remontowej należy do największych na świecie. Pokład platformy można podnosić na 33 m, a wysokość wiertni wynosi ponad 50 m. Głębokość odwiertów, które można dzięki niej
wykonać osiąga prawie 9.150 m. Platforma może także wytrzymać sztorm o wietrze dochodzącym do 100 węzłów i falach wysokości 26 m.