Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

..."Nie chowa głowy w piasek"

Morza i Oceany, 2009-05-28
Niemcy, jako jeden z wiodących eksporterów na świecie, którego handel zagraniczny opiera się na żegludze - są europejską potęgą morską. Potęgą, która w obliczu kryzysu - "nie chowa głowy w piasek", jak stwierdziła niemiecka kanclerz - Angela Merkel. Ludzie i firmy Głównymi trzonami gospodarki morskiej Niemiec są zaliczane do tzw. przemysłów morskich i usługodawców - żegluga morska, dostawcy i przemysł stoczniowy, zatrudniający w sumie 380 tys. pracowników. Istnieje około 400 firm, z których dostaw korzystają przemysły morskie. Ich siedziby znajdują się nie tylko na wybrzeżu, ale także w głębi kraju, w Bawarii, Badenii-Wirtembergii i Nadrenii Północnej-Westfalii. W samej tylko Meklemburgii Pomorzu Przednim, przygranicznej z Pomorzem Zachodnim pracuje, funkcjonuje około 360 firm morskich i kooperacyjnych z ponad 14 tys. pracowników. W całej gospodarce morskiej największy sektor stanowi żegluga, w której pracuje ok. 60 tys. ludzi, dając obroty na poziomie 31 mld euro (w 2006 r.). Na drugim i trzecim miejscu są wszelkiego rodzaju dostawcy, zatrudniający 72 tys. ludzi, z obrotami na poziomie 10,5 mld euro rocznie oraz przemysł stoczniowy z 23 tys. pracowników i obrotami ok. 6,2 mld euro rocznie. Armatorzy i statki 429 niemieckich firm żeglugowych dysponuje flotą ponad 3,2 tys. statków handlowych o łącznym tonażu ponad 95 mln DWT. Przyrost tonażu w 2008 r wyniósł - 6%. Niemcy posiadają, 3-cią, co do wielkości flotę kontenerową na świecie (4 mln TEU), która obsługuje 35% globalnego rynku przewozów kontenerowych. Udział floty niemieckich armatorów w światowym tonażu wynosi 9%. W żegludze niemieckiej z powodu obecnego globalnego kryzysu bankowego i finansowego, notuje się spadek frachtu i tonażu - ok. 10%.
 
Zofia Bąbczyńska-Jelonek
Morza i Oceany
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl