Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Cenzurka dla armatora

Kurier Szczeciński, 2009-05-27
Rada Pracownicza PŻM zatwierdziła wczoraj bilans przedsiębiorstwa, z którego wynika, że w zeszłym roku armator zarobił ponad 50 mln zł. W obecnym kryzysowym roku szefostwo firmy będzie zadowolone, jeśli uda się uniknąć strat. Z bilansu Polskiej Żeglugi Morskiej wynika, że jej zeszłoroczny zysk netto wyniósł 50 mln 253 tys. zł. Był więc o 2,5 mln zł wyższy od zarobku osiągniętego w 2007 r. - To przede wszystkim zasługa bardzo dobrych trzech pierwszych kwartałów 2008 r. na rynku żeglugowym. Jednak w czwartym kwartale zeszłego roku nastąpił dramatyczny, sięgający 95 proc. spadek stawek frachtowych - ocenia Krzysztof Gogol, rzecznik prasowy PŻM. W tym przedsiębiorstwie państwowym bilans i działalność dyrektora zatwierdza Rada Pracownicza. Zdaniem jej przewodniczącego - kpt. Mirosława Folty, jak dotychczas firma radzi sobie w trudnej sytuacji. - Byliśmy przygotowani do tego kryzysu i on nas nie zaskoczył. Niezagrożone są nowe inwestycje, które były planowane na lata 2005-2013. Statki są sukcesywnie odbierane ze stoczni. W związku z tym Rada Pracownicza i zebranie delegatów pozytywnie oceniły też działalność dyrektora naczelnego Pawła Szynkaruka - powiedział nam przewodniczący. Plan inwestycyjny PŻM na ten rok zakłada odebranie dziewięciu nowych statków, które są budowane w Chinach. Jedyna istotna modyfikacja na najbliższe lata ma polegać na przesunięciu w czasie budowy dwóch promów pasażersko-samochodowych, których nie zdążyła rozpocząć Stocznia Szczecińska Nowa. - Ze względu na bardzo złą sytuację na rynku promowym wprowadzanie nowych jednostek w latach 2010-2011 nie byłoby racjonalne - ocenia Paweł Szynkaruk. - Do obsługi statków tej wielkości nie jest też przystosowany terminal promowy w Świnoujściu. Zatwierdzone w grudniu plany działalności PŻM na 2009 r. mówiły o osiągnięciu zysku na poziomie 10 mln zł. Po kryzysowych doświadczeniach ostatnich miesięcy szefostwo firmy jest jednak ostrożne w formułowaniu finansowych założeń na ten rok. - Będziemy szczęśliwi, jeśli uwzględniając wszystkie inwestycje zbilansujemy się na zero. W pierwszym kwartale tego roku było trochę lepiej, ale sytuacja jest daleka od normalności. Bardzo ważnym testem będzie okres wakacji na rynku żeglugowym. Przewidywania dotyczące ożywienia mówią jednak dopiero o połowie 2010 r. , albo nawet 2011 r. - podkreśla Paweł Szynkaruk.
 
(mak)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl