Coral Methane to jeden z najbardziej zaawansowanych technicznie i ekologicznie statków do transportu gazu w
Europie. Powstał w Stoczni Północnej w Gdańsku, na zlecenie holenderskiego armatora Anthony Veder Rederijzaken BV. 28 kwietnia br. podniesiono na nim banderę.
W zależności od zapotrzebowania, można nim
przewozić zarówno LNG, jak i LPG, w tym etylen czy butadien. Poza systemami do skraplania ładunku, niezbędnymi podczas transportu gazów petrochemicznych, statek wyposażony jest również w tzw. boil-off gas
system, do odzyskiwania par gazu (LNG).
Statek ma napęd elektryczny, a niezbędnej energii dostarczają 2 niezależne agregaty prądotwórcze: jeden na paliwo konwencjonalne, a drugi - na gaz ziemny.
Transportując skroplony gaz, poza skrajnymi zimowymi warunkami, jednostka może w ogóle nie korzystać z paliwa okrętowego, emitując tym samym mniej szkodliwych dla środowiska związków. Statek, o ładowności
7,5 tys. m3, to pierwsza tego typu jednostka we flocie armatora, eksploatującego dotąd chemikaliowce. Coral Methane ma być zatrudniony w czarterze, przez norweskiego dystrybutora LNG - Gasnor AS.