Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Prototypowy gazowiec z Gdańska

Namiary na Morze i Handel, 2009-05-22

Coral Methane to jeden z najbardziej zaawansowanych technicznie i ekologicznie statków do transportu gazu w Europie. Powstał w Stoczni Północnej w Gdańsku, na zlecenie holenderskiego armatora Anthony Veder Rederijzaken BV. 28 kwietnia br. podniesiono na nim banderę. W zależności od zapotrzebowania, można nim przewozić zarówno LNG, jak i LPG, w tym etylen czy butadien. Poza systemami do skraplania ładunku, niezbędnymi podczas transportu gazów petrochemicznych, statek wyposażony jest również w tzw. boil-off gas system, do odzyskiwania par gazu (LNG). Statek ma napęd elektryczny, a niezbędnej energii dostarczają 2 niezależne agregaty prądotwórcze: jeden na paliwo konwencjonalne, a drugi - na gaz ziemny. Transportując skroplony gaz, poza skrajnymi zimowymi warunkami, jednostka może w ogóle nie korzystać z paliwa okrętowego, emitując tym samym mniej szkodliwych dla środowiska związków. Statek, o ładowności 7,5 tys. m3, to pierwsza tego typu jednostka we flocie armatora, eksploatującego dotąd chemikaliowce. Coral Methane ma być zatrudniony w czarterze, przez norweskiego dystrybutora LNG - Gasnor AS.
 
(PiF)
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl