Pośrednik lub fundusz powierniczy kupił Stocznię Gdynia i Stocznię Szczecińską Nowa - to
jedyna pewna informacja, jaką możemy na temat tej transakcji uzyskać. Przynajmniej na razie.
Kto stoi za firmą United International Trust - tego nikt nie wie i szybko nie będzie wiedział aż do momentu
podpisania umowy kupna. Ma to nastąpić do końca maja br.
Oto kolejny komentarz:
Uważam, że potencjał intelektualny i materialny skupiony w Stoczni Szczecińskiej i wokół niej jest w stanie
rentownie funkcjonować w warunkach równej konkurencji na rynku produkcji statków i innych konstrukcji morskich. Likwidacja naszego przemysłu stoczniowego byłaby historyczną niesprawiedliwością i
karygodnym zaniedbaniem a skutki tego miałyby dalekosiężne, negatywne reperkusje społeczne i materialne. I dobrze się stało, że przyszły inwestor objął swoim zakupem teren, budowle, urządzenia oraz
"know-how", spełniajace wymogi "stoczni montowni", gdyż taki typ przyszłego zakładu rokuje możliwość i zdolność konkurowania na światowym rynku tonażowym. Mam nadzieję, że Stocznia Szczecińska
znana w świecie z projektowania i produkcji nowoczesnych statków wysoko nasyconych techniką będzie stanowić jeszcze istotny element przemysłu okrętowego Unii Europejskiej, znajdującego się pod jej
szczególną ochroną.
Krzysztof Lewanowicz - Członek Zarządu Stowarzyszenia Ekspertów Morskich