Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Przeżyje stocznię

Kurier Szczeciński, 2009-05-20
Agencja Rozwoju Przemysłu powołuje specjalną spółkę celową, która ma zająć się dokończeniem budowy kontenerowca stojącego w Stoczni Szczecińskiej Nowej. Dalsze losy pozostałego stoczniowego majątku zależeć mają już od nowego inwestora, który wygrał przetarg na jego zakup. Stojący przy stoczniowym nabrzeżu kadłub kontenerowca jest najbardziej zaawansowaną jednostką z trzech, których budowy nie zdążyła dokończyć Stocznia Szczecińska Nowa. Został na nim do zrobienia nieduży zakres prac spawalniczych i wyposażenie. Statek przewłaszczyła Agencja Rozwoju Przemysłu, gdyż porzucił go zamawiający fundusz inwestycyjny. Przy okazji ogłoszenia wyników stoczniowych przetargów, prezes ARP Wojciech Dąbrowski zadeklarował, że jego instytucja dokończy budowę kontenerowca. Więcej szczegółów podała wczoraj jej rzecznik prasowa - Roma Sarzyńska. - ARP powołała spółkę celową, której zadaniem będzie dokończenie tego statku i później jego zagospodarowanie. Jest on zbudowany w 65 proc. Agencja w tej chwili organizuje finansowanie dla nowo utworzonej spółki - wyjaśniła rzeczniczka. Nie potrafiła ona powiedzieć jednak, czy statek będzie kończony na terenie Stoczni Szczecińskiej i czy zatrudnienie przy nim znajdą jej pracownicy. Stoczniowe związki są zadowolone z tej decyzji. - Ten statek jest w takiej fazie, że bez sensu byłoby go tak zostawić - ocenia Krzysztof Fidura, przewodniczący zakładowej Solidarności. - Trzeba go skończyć i wziąć za niego jakieś pieniądze. Jak się tego nie zrobi, to prawdopodobnie nie znajdzie się na niego kupca, bo nikt nie weźmie statku na takim etapie budowy. Nie wiem jednak, jakie konkretnie zamiary ma ARP i czy na pewno chce go kończyć na terenie stoczni. W zakładzie nadal odbywają się zwolnienia zgodnie z harmonogramem. 25 maja ma go opuścić kolejna grupa 365 pracowników. Następna tura zwolnień przewidziana jest na 29 maja. Zgodnie ze specustawą cały proces ma zakończyć się 31 maja. Co będzie działo się dalej z majątkiem produkcyjnym stoczni, ma zależeć od United International Trust NV, która wygrała przetarg na jego zakup. Umowa kupna-sprzedaży według deklaracji Ministerstwa Skarbu Państwa ma zostać z nim podpisana w ciągu dwóch tygodni. - Ta sprawa jest do ustalenia między zarządcą kompensacji a nowym właścicielem stoczni - uważa Andrzej Markowski, prezes Stoczni Szczecińskiej Nowej. - Ufam, że dojdzie do tego do końca maja. W ocenie zarządu do utrzymania zakładu w bezpieczeństwie technicznym potrzebnych jest 270 osób.
 
(mak)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl