Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Niemcy zablokują gazoport?

Kurier Szczeciński, 2009-05-19
Marek Gróbarczyk, były minister gospodarki morskiej, a obecnie ekspert w Kancelarii Prezydenta RP ds. gospodarki morskiej donosi, że Niemcy zamierzają opóźnić budowę gazoportu w Świnoujściu. Nasi zachodni sąsiedzi chcą znać ocenę transgranicznego oddziaływania tej inwestycji na środowisko. Zdaniem M. Gróbarczyka wykonanie transgranicznego raportu oddziaływania na środowisko może opóźnić inwestycję nawet o dwa lata. W Ministerstwie Środowiska i Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska potwierdzili, że Niemcy wyrazili zainteresowanie ewentualnym przystąpieniem do oceny oddziaływania na środowisko tej inwestycji. Ich zdaniem nie można jednak mówić o żadnych opóźnieniach. - Przed wydaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla realizacji tego przedsięwzięcia, w oparciu o raport oddziaływania na środowisko, nie stwierdzono możliwości transgranicznego oddziaływania na terytorium Niemiec. W ciągu kilku tygodni na spotkaniu polskich i niemieckich ekspertów zostaną przeanalizowane ekspertyzy dla potrzeb raportu, jak i sam raport, który posłużył wydaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. W tej chwili nie można więc mówić o ryzyku opóźnienia budowy terminalu regazyfikacji skroplonego gazu ziemnego w Świnoujściu - informuje Moniką Jakubiak z Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. M. Gróbarczyk uważa, że strona niemiecka chce poprzez próbę wpłynięcia na opóźnienie tej inwestycji lobbować na rzecz budowy gazociągu Nord Stream. - Gazociąg Nord Stream jest ogromnym zagrożeniem dla Bałtyku i polskiego Wybrzeża. Może tutaj dojść jednak do "dziwnego handlu". Jeżeli my przestaniemy sprzeciwiać się budowie gazociągu, to Niemcy przestaną próbować opóźniać budowę gazoportu. Zdaniem M. Gróbarczyka rząd nie powinien korzystać z dofinansowania 80 milionów euro na budowę gazoportu. Doradca prezydenta stwierdza, że w ten sposób przestrzegać będzie trzeba wielu obostrzeń podczas realizacji inwestycji. - W rezultacie może wszystko zakończyć się tak jak w przypadku Rospudy. Gazoport powinniśmy wybudować jedynie ze środków budżetu państwa - mówi M. Gróbarczyk.
 
Bartosz Turlejski
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl