Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Analizujemy zakup nowych statków

Morza i Oceany, 2009-05-15

MiO rozmawiają z Anną Połomską, prezes POL - Euro w Gdyni - Jak Pani Prezes ocenia pierwszy kwartał w przewozach ? - Nadal mamy do czynienia z bardzo słabym rynkiem dla armatorów. Ładunków jest bardzo mało i stawki za przewozy kształtują się na bardzo niskim poziomie . Taka sytuacja w sposób naturalny wymusza również znaczne obniżanie stawek czarterowych . Wielu armatorów ogranicza, lub wręcz zawiesza obsługę linii ładunkowych odstawiając statki na przysłowiowy "sznurek" w oczekiwaniu na poprawę sytuacji. Fakt ten szczególnie się uwidacznia w przypadku armatorów eksploatujących statki stricte kontenerowe jak i masowce. - Jakie są perspektywy na najbliższe trzy miesiące? - Według analityków / ekspertów (nie tylko żeglugowych) brak jest widocznych prognoz na poprawę rynku żeglugowego do końca roku 2009. Rynek poprawi się w momencie stabilizacji sektora finansowo-bankowego, a dopiero z tym się wiąże ożywienie działalności gospodarczej poprzez rozwój inwestycji. Sytuacja Spółki POL- Euro Linie Żeglugowe jest w miarę stabilna patrząc na okres najbliższych trzech miesięcy w związku z faktem , iż nasze statki objęte są trwającymi umowami czarterowymi. - Jak wygląda realizacja procesu wymiany statków ze starych na nowe. Ile z nich wejdzie do żeglugi w tym roku? - Proces realizacji wymiany starych statków na nowe jest przez wielu armatorów kontynuowany, jednakże coraz częściej docierają do nas informacje, iż armatorzy , którzy są w początkowych fazach realizacji budowy statków wycofują się z kontraktów. Niewątpliwie obecny okres ze względu na niskie ceny statków jest czasem sprzyjającym wymianie starego tonażu na nowszy. Również nasza Spółka analizuje takie możliwości . Czynnikiem , który ogranicza te możliwości są zdecydowane utrudnienia w możliwości uzyskiwania kredytów, które w chwili obecnej są droższe , banki wymagają również znacząco wyższych zabezpieczeń. Spółka nasza pomimo takich utrudnień stara się realizować kolejne etapy strategii opracowanej na najbliższe 5 lat , zakładającej między innymi wymianę tonażu na nowszy.
 
Rozmawiał: B.Tychowski
Morza i Oceany
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl