Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Specustawa bez tunelu

Kurier Szczeciński, 2009-05-06
Rząd robi wszystko, żeby jak najszybciej wybudować terminal LNG na prawobrzeżu Świnoujścia. Gorzej jest z tunelem, bardzo ważną z punktu widzenia mieszkańców i turystów inwestycją. Podczas 40. posiedzenia Sejmu posłowie Stanisław Wziątek (SLD) i Joachim Brudziński (PiS) przekonywali; że do specustawy o budowie terminalu LNG powinno dołączyć się także budowę tunelu. Bez efektu. Podczas posiedzenia Sejmowej Komisji Skarbu Państwa posłowie SLD próbowali wprowadzić do specustawy dotyczącej terminalu LNG poprawki, dzięki którym wraz z tą inwestycją realizowane byłyby inne zadania, m.in. przebudowa dróg zapewniających sprawny dostęp do terminalu z drogi krajowej nr 3, a także budowa stałego połączenia pomiędzy wyspami Wolin i Uznam. Sprawa została poruszona także podczas 40. posiedzenia Sejmu, w punkcie dotyczącym sprawozdania Komisji Skarbu Państwa o rządowym projekcie ustawy o inwestycjach w zakresie terminalu regazyfikacyjnego skroplonego gazu ziemnego w Świnoujściu. Głosami posłów PO i PSL poprawki nie zostały wprowadzone. - Świnoujście jest jedynym miastem w Polsce, które nie ma stałego połączenia z lądem. To jest zupełnie niezrozumiała sytuacja, że do Świnoujścia się płynie - stwierdził S. Wziątek. - Pan premier w swoim expose mówił, że wszelkie sprawy związane z gospodarką morską będą leżały mu na sercu. Czy problemu, z którym mieszkańcy Świnoujścia borykają się od lat, nie warto przy okazji budowy gazoportu, również uwzględnić? -pytał J. Brudziński, - Ta ustawa nie może regulować kwestii tunelu, bo nie jest on bezpośrednio związany z realizacją gazoportu,- odpowiadał poseł Sławomir Nitras z PO. - Proszę się nie gniewać, ale gazu nie wozi się samochodem tunelami. Tunel jest wpisany do Programu Operacyjnego "Infrastruktura i środowisko". Problem polega na tym, że zabezpieczyli państwo na niego 0,5 miliarda złotych, a studia wykonalności, które zlecił już rząd premiera Donalda Tuska, pokazały, że będzie on kosztował co najmniej 1,5 miliarda zł. Łatwiej jest mówić, a trudniej znaleźć pieniądze.
 
Bartosz Turlejski
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl