Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Najpierw terminal LNG a potem tor wodny

Morza i Oceany, 2009-04-28
Najpierw terminal LNG potem pogłębienie toru wodnego - tak uważa wiceminister infrastruktury Anna Wypych-Namiotko, która odpowiada w rządzie odpowiada za gospodarkę morską. Wczoraj w Szczecinie odbyła się konferencji zorganizowana przez Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście na temat pogłębienia toru Świnoujście - Szczecin do 12,5 metra. Odejmując konieczną rezerwę do portów w Szczecinie i Policach mogłyby wtedy wpływać statki o zanurzeniu do 11 metrów i 10 cm, czyli o prawie 2 metry więcej niż obecnie. Zdaniem Zarządu Portów, Szczecin przegrywa z konkurencją np. Rostockiem, gdzie wpływają statki o zanurzeniu do 13 metrów. Postulowane pogłębienie toru może kosztować nawet miliard 300 mln złotych. - To ogromne pieniądze, które może znajdą się po 2013 roku - podkreśla wiceminister Anna Wypych - Namiotko. Jarosław Siergiej, prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście uważa, że to nie jest zła wiadomość. - Mamy 3 lata, aby jako środowisko: zarząd portów, spółki eksploatacyjne przygotowały niezbędne materiały i argumenty do tego, aby przekonać władze centralne do wydatkowania tych pieniędzy. Do sprawy konferencji jeszcze powrócimy.
 
B.T.
Morza i Oceany
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl