Wczoraj pod patronatem honorowym Prezydenta Miasta Szczecin odbyła się jednodniowa konferencja na
temat towarów chłodniczych. To ważne spotkanie branżowe odbywało się pod hasłem "Szczecin - miasto przyjazne reeferom". Przedstawiamy uczestników obrad i ich ocenę aktualnej sytuacji, nie tylko, na
tym rynku.
Port Rybacki Gryf - to jednoosobowa Spółka Skarbu Państwa - w trakcie procesu prywatyzacyjnego. Doradca prywatyzacyjny - Accordnext - wykonuje I etap umowy z MSP - analizy ,
strategia, wycena. Spółka ma plan rozwoju w oparciu o budowę nowego magazynu dla produktów spożywczych o regulowanej temperaturze zwanego Chłodnią Składową. Równolegle z budową nowej Chłodni. Firma chce
uporządkować i unowocześnić gospodarowanie mediami takimi jak; sieć gazowa, ciepłownicza, wodociągowa, energetyczna, ścieki, kanalizacja burzowa, informatyka.
- Posiadamy dostęp do wody o łącznej
długości 1427 m poprzez nabrzeża Starówka i Bułgarskie. Nabrzeże Bułgarskie jest głębokowodnym i ma długość 1247 m. Nabrzeża i ich bezpośrednie sąsiedztwo jest największą wartością spółki. Strategia firmy
przewiduje inwestycje związane z usługami portowymi wzdłuż nabrzeża Bułgarskiego. Spółka jest właścicielem ok. 22 ha gruntów. Prowadzi działalność związaną z przeładunkiem i składowaniem towarów mrożonych
oraz innych towarów drobnicowych. Wynajmuje powierzchnie placowe, magazynowe, warsztatowe i biurowe. Kooperujemy z firmami zajmującymi się przeładunkiem, konfekcjonowaniem i składowaniem nawozów i innych
towarów drobnicowych, prowadzących depot kontenerowy, zajmującymi się remontami statków, budową konstrukcji stalowych i innymi usługami. Jest to miejsce pracy około 60 firm z różnych branż. Mamy wizję
rozwoju pozwalającą istnieć i rozwijać się nie tylko nam, ale też naszym partnerom jak Master, Marco, BSC, Stalkon.
Z niepokojem i trwogą dostrzegamy, że kryzys wdarł się do Szczecina i straszy
wielkie firmy jak stocznia, fabryka kabli, zakłady chemiczne. Spadły przeładunki w porcie. Ale są tacy, którzy zachęcają do inwestowania. Zachęcają do przeciwstawienia się marazmowi. My tak myślimy. Nie
chcemy nikogo zwalniać. Nie chcemy nikogo rugować. Chcemy zatrudnić firmy budowlane i w przyszłości dać pracę innym. Ściśle współpracujemy ze Stowarzyszeniem Importerów Ryb oraz Chłodnią Szczecińską i PCC
Port Szczecin (baza kontenerowa) w rozwoju branży chłodniczej. Chcemy poszerzyć paletę usług na rzecz towarów, które mogą zwiększyć obroty portu. Na naszym gruncie są obiekty prawnie chronione, które
tworzą kompleks zabytków zwanych potocznie Starą Rzeźnią. Mamy świadomość, że jest to szczególne miejsce wymagające rewitalizacji. Cyklicznie pokazuje je szczeciński Teatr Kana poprzez spektakle
plenerowe. Możemy poprzez Partnerstwo Publiczno Prywatne znaleźć płaszczyznę współpracy z Muzeum Narodowym i zagospodarowywać dobra kultury narodowej. Chcemy współtworzyć z miastem plan zagospodarowania
przestrzennego terenu Łasztowni tak, aby pogodzić szanse przywrócenia związków miasta z wodą z szansą rozwijania się usług portowych nieuciążliwych - wręcz wzbogacających ten rejon. Pogodzić turystykę i
wypoczynek z zademonstrowaniem żywego organizmu prowadzącego atrakcyjną, z punktu widzenia turystów, działalność związaną z nieuciążliwymi ale ciekawymi usługami na rzecz statku. Mamy miejsce na przystań
dla wycieczkowców.
Zbigniew Antonowicz, prezes Zarządu Port Rybacki Gryf