Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

"Nie jesteśmy na straconej pozycji"

Morza i Oceany, 2009-04-15

Gospodarka morska jest ważną dziedziną polityki prowadzonej przez federalne ministerstwo gospodarki i technologii (BMWi). Wiceminister tego resortu, w randze parlamentarnego sekretarza stanu - Dagmar Wöhrl, koordynuje interesy niemieckiej gospodarki morskiej i pomaga zwracać uwagę na konkurencyjność w dziedzinie budownictwa okrętowego, żeglugi i branży portowej w celu poprawy ich działalności i konkurencyjności na rynku unijnym. W Niemczech, Krajowe Konferencje Morskie są kluczowym forum politycznym dla niemieckiej gospodarki morskiej. Od 2000 r zorganizowano sześć takich konferencji. Ostatnia odbyła się kilka dni temu w Rostocku. VI Krajowa Konferencja Morska była głównym wydarzeniem w Niemczech dla tego środowiska w 2009 r. Odzwierciedlała ona dialog między biznesem a światem nauki i badań naukowych, związków zawodowych oraz administracji federalnej i krajów związkowych na temat wyzwań i sposobu zabezpieczenia przyszłości niemieckiej branży morskiej. Oto kolejny komentarz w tej sprawie. Tym razem prezentujemy wypowiedź Jarosława Siergieja, prezesa Zarządu Morskiego Portu Szczecin-Świnoujście; Dla nikogo, kto choć trochę interesuję się gospodarką nie jest tajemnicą, że Niemcy od wielu lat wspierają transport i gospodarkę morską. Mam na myśli nie tylko porty, ale także armatorów, stocznie i różnego rodzaju instytucje naukowo-badawcze pracujące na rzecz tych sektorów gospodarki. Wystąpienie pani kanclerz Merkel stanowi tylko potwierdzenie prowadzonej od wielu lat polityki. Porty niemieckie stanowią dla nas silną konkurencję, ale to wcale nie znaczy, że jesteśmy na straconej pozycji. Świadczy o tym choćby poziom przeładunków 19 216 tys. ton osiągnięty w roku ubiegłym w naszych portach oraz stale rosnący obrót kontenerowy. Moim zdaniem przedstawiciele polskiego rządu coraz częściej dostrzegają problemy gospodarki morskiej, o czym świadczy choćby wygospodarowanie środków koniecznych na utrzymanie i pogłębianie toru wodnego łączącego porty w Szczecinie i Świnoujściu. Utrzymanie parametrów toru to jeden z podstawowych warunków rozwoju naszych portów. Prowadzimy obecnie i będziemy prowadzić w przyszłości inwestycje, które zwiększą naszą konkurencyjność wobec innych portów bałtyckich. Mam na myśli przede wszystkim modernizację terminalu promowego w Świnoujściu, aby mógł on przyjmować promy o długości przekraczającej 200 metrów, budowę magazynów zbożowych w portach w Szczecinie i Świnoujściu, uruchomienie terminalu kontenerowego na Ostrowie Grabowskim oraz oczywiście budowę portu zewnętrznego w Świnoujściu, gdzie znajdzie się między innymi stanowisko do obsługi gazowców. Wszystkie te działania sprawiają, że stajemy się coraz bardziej konkurencyjni i coraz bardziej widoczni na mapie liczących się portów bałtyckich. Dużą rolę mają do spełnienia nasi parlamentarzyści, którzy niezależnie od opcji politycznych, powinni wspólnie wspierać gospodarkę morską regionu.
 
Jarosław Siergiej, Prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A.
Morza i Oceany
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl