Spółka portowa z Gdyni - Portowy Zakład Techniczny SA - od początku roku realizuje kolejny kontrakt dla
jednego ze swych najstarszych klientów - firmy Konecranes z Finlandii.
Montuje dwie gigantyczne suwnice, każdą o wadze około 1200 ton, przeznaczone dla odbiorcy końcowego - duńskiego koncernu Dong
Energy.
Są to największe urządzenia, jakie PZT miało dotychczas okazję realizować. Stalowe elementy montowane są równocześnie w obu urządzeniach, co przy sprowadzaniu poszczególnych elementów od
różnych podwykonawców, sprawia, że proces jest dosyć trudny i złożony.
PZT ma jednak duże doświadczenie w tego typu pracach, ponieważ montowało urządzenia nie tylko w Polsce - jak choćby suwnicę
bramową o wysokości 126 m dla Stoczni Gdynia w 2001 roku, czy w latach 2006-2007 trzy suwnice STS i pięć RTG dla terminalu kontenerowego DCT Gdańsk - ale także w innych portach Europy, Ameryki czy Azji. Z
Konecranes zakład współpracuje od 10 lat i zrealizował dla ich klientów wiele kontraktów, z czego warto wymienić choćby 16 suwnic RTG dla amerykańskich terminali kontenerowych w Nowym Jorku, Panamie i
Norfolk. W sumie PZT ma na swoim koncie kilkaset rozmaitych urządzeń przeładunkowych w wielu portach wykonanych w ciągu 14 lat swego istnienia.
Po zakończeniu prac montażowych we wrześniu obie
obecnie montowane suwnice zostaną załadowane na specjalny ponton i przeholowane do Danii, gdzie będą wykorzystywane do przeładunku węgla.