Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Kompleks jachtowy na miarę XXI wieku

Morza i Oceany, 2009-04-06

Teren inwestycji położony jest w północno-zachodniej części miasta Kołobrzeg, w obrębie administracyjnym portu morskiego na wyspie Solnej w rozwidleniu rzeki Parsęty i Kanału Drzewnego w bezpośrednim sąsiedztwie centrum miasta. - Na działce po wyburzeniu istniejących tymczasowych obiektów / blaszany hangar oraz kontenery pełniące funkcje sanitariatów i biur, zaprojektowano usytuowanie budynku klubowego i hali do bieżącego remontu jachtów drewnianych - mówi Henryk Rupnik, prezes Zarządu Portu Morskiego w Kołobrzegu. Budynek klubowy podzielono na cztery strefy, sanitarną (pralnia .suszarnia, wc i natryski), w tym dla osób niepełnosprawnych, rekreacyjna (pomieszczenia klubowe na parterze i piętrze, dydaktyczną (sala wykładowa na piętrze z zapleczem dydaktycznym), biurową na piętrze oraz na strefę techniczną (hangar). Sam budynek usytuowano centralnie na parceli z objazdem komunikacyjnym i parkingami dookoła budynku. Parcela podobnie jak budynek podzielono na strefy: przybudynkową (dojścia, parkingi, parkingi dla niepełnosprawnych objazd przeciw pożarowy) i rekreacyjną (plac zabaw, tereny zieleni chodniki spacerowe) i techniczna (place utwardzone i trawiaste wzmocnione geokratą z przeznaczeniem zimowego przetrzymywania jachtów oraz miejsce odbioru nieczystości z jachtów. W ramach istniejącej geometrii basenu jachtowego zaprojektowano dodatkowy pirs pływający długości.60 m mocowany przegubowo do trzech stalowych pali. Cumowanie jachtów do nabrzeży i pirsu poprzez odnogi pływające prostopadle przegubowo mocowane do pirsu i istniejących nabrzeży hydranty p-pż usytuowane są w ciągu pieszym równoległym do głównego nabrzeża w normatywnej odległości. Ogrodzenie z trzech stron parceli projektuje się z siatki stalowej ocynkowanej rozpiętej na słupkach stalowych kotwionych w cokole betonowym. Do budynku w ramach istniejących instalacji zaprojektowano przyłącza: - wodociągowe-z istniejącego wodociągu miejskiego, kanalizacyjne do kanalizacji miejskiej - elektroenergetyczne siły i światła, wg WTP uzyskanych od właściwego terenowo Zakładu Energetycznego, telefoniczne-z sieci miejskiej 5.ogrzewanie i ciepła woda - z własnych kotłowni. - Ta inwestycja będzie ważnym elementem w życiu miasta i turystów polskich i zagranicznych, którzy kochają przygody morskie na jachcie - reasumuje prezes.
 
Artur Lijewski
Morza i Oceany
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl