Gdański Deepwater Container Terminal (DCT) wprowadził do eksploatacji 3 nowe suwnice placowe RTG firmy
Liebherr. Mają wspomóc 5 pracujących już urządzeń i zwiększyć możliwości przeładunkowe terminalu. Nowe suwnice mogą układać kontenery w 5 warstwach i 7 rzędach, obsługując jednocześnie pas ruchu tirów.
Dzięki temu, umożliwiają składowanie do 20 tys. TEU.
Zakup miał związek z obsługą statków Maersk Linę, które zawijają do DCT od początku grudnia ub.r. Znaczna część ładunków Maerska przewożona jest
dedykowanym, cotygodniowym statkiem na linii Bremerhaven - DCT. W transporcie ładunków Maersk współpracuje także z Team Lines, czego efektem był wzrost liczby zawinięć statków tego armatora. Dzięki temu,
w połowie grudnia ub.r., DCT osiągnął poziom 100 tys. TEU. Stało się to podczas obsługi statku Containerships V. W całym 2008 r. w DCT przeładowano w sumie 106 469 TEU.