Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Morska szansa Darłowa

Kurier Szczeciński, 2009-01-22

W DARŁOWIE święto. Za cztery lata miasto będzie miało nowoczesny port morski z bardzo dobrą infrastrukturą transportową, która skomunikuje go z siecią dróg krajowych i wojewódzkich. Projekt, finansowany głównie ze środków UE, zrealizowany zostanie w latach 2010 - 2013. BURMISTRZ Darłowa Arkadiusz Klimowicz podpisał umowę z dyrektorem Centrum Unijnych Projektów Transportowych Anną Siejdą. Umowa dotyczy "Rozbudowy Portu Morskiego w Darłowie oraz poprawy dostępu z sieci dróg krajowych i wojewódzkich". Koszt przedsięwzięcia to 32,6 mln zł, w tym 26,73 mln zł będzie pochodziło z UE. - Nowe inwestycje drogowe i portowe uzbroją również kilkadziesiąt hektarów pod planowaną przez darłowski samorząd przemysłową strefę inwestycyjną - podkreśla burmistrz Klimowicz. - A to już gwarantuje dalszy rozwój naszego miasta, bo utworzenie strefy ekonomicznej, o co zabiegamy, powinno przyciągnąć do Darłowa dalszych inwestorów z zewnątrz, bo zainteresowanie strefą już istnieje. Taki przykład powinien zaowocować również większą aktywnością rodzimych inwestorów, co w sumie przełoży się na nowe miejsca pracy. Przedsięwzięcie obejmuje m.in. wykonanie ponad dwóch kilometrów drogi dojazdowej do portu. Powstanie trakt biegnący po terenach portowych, na zapleczu elewatorów zbożowych aż do rzeki Grabowej, na wysokości planowanej przystani jachtów morskich. W ramach projektu będą wyremontowane nabrzeża portowe na długości 400 m, powiększona obrotnica statków oraz wybudowane nowe nabrzeże o długości 80 m wraz z placem składowym w porcie wewnętrznym przy zachodnim brzegu Wieprzy. Wzrośnie ranga darłowskiego portu. Nowe nabrzeża pozwolą na zwiększenie obrotu towarowego w porcie handlowym, a większa obrotnica umożliwi przyjmowanie tu jednostek o prawie dwa razy większej wyporności (do 2 tys. ton) i długości do 90 m, gdy teraz ledwo zawracają na Wieprzy jednostki 70-metrowe. Projekt ten, realizowany równolegle z innymi, da miastu i mieszkańcom również wielkie korzyści turystyczne, bo pozwoli na uruchomienie nowej mariny mogącej pomieścić do 100 jachtów i łodzi, a także pozwoli przyjmować większe jednostki białej floty.
 
(mii)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl