WIERZYCIELE Stoczni Szczecińskiej Nowej wybrali wczoraj tzw. zarządcę kompensacji majątku firmy. Została nim -
podobnie jak w przypadku stoczni Gdynia - spółka Bud-Bank Leasing z Warszawy. Będzie odpowiadać za wycenę, podział i sprzedaż stoczniowego majątku.
Łączną kwotę wierzytelności wobec Stoczni
Szczecińskiej Nowej sp. z o.o. szacuje się na 713 mln zł. Posiada je 296 podmiotów. Wczoraj w Warszawie odbyło się wstępne zgromadzenie wierzycieli SSN.
- Zgromadzenie wybrało zarządcę kompensacji dla
szczecińskiej stoczni. Została nim Bud-Bank Leasing sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie - poinformowała Roma Sarzyńska-Przeciechowska, rzeczniczka Agencji Rozwoju Przemysłu.
Dzień wcześniej firma Bud-
Bank Leasing została również zarządcą kompensacji dla Stoczni Gdynia SA.
Przypomnijmy, że zgodnie z przepisami specustawy stoczniowej sprzedaż majątku obydwu zakładów ma się odbyć w otwartym,
nieograniczonym przetargu. Przepisy nie gwarantują produkcji statków w sprzedanych stoczniach. Specjalna ustawa powstała w związku z decyzją Komisji Europejskiej, która uznała, że pomoc udzielona
stoczniom w Gdyni i Szczecinie była w świetle unijnego prawa nielegalna i dała polskiemu rządowi czas do czerwca 2009 roku na wyprzedaż ich majątku.
Dodajmy, że wstępne zgromadzenie wierzycieli SSN
wybrało wczoraj radę wierzycieli, w skład której weszli przedstawiciele: Agencji Rozwoju Przemysłu, Korporacji Polskie Stocznie i Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych. Ich zastępcami zostali
reprezentanci: Zachodniopomorskiego Urzędu Skarbowego, firmy H. Cegielski - Poznań SA i Banku Pekao SA.
Jak poinformowała Agencja Rozwoju Przemysłu, na zgromadzeniu zarejestrowano 11 wierzycieli
posiadających 673 500 000 głosów. Ponadto tymczasowy nadzorca Roman Nojszewski złożył sprawozdanie ze swojej działalności od 6 do 21 stycznia br.