Przebudowa kanału portowego w Gdyni zbliża się ku końcowi (wykonana jest w 75%). Pogłębianie zostało już zakończone w
Awanporcie, w obrębie obrotnic 1 i 2 oraz na odcinku między nimi, a także w Basenie Węglowym. Ukończono także pogłębianie na odcinku od obrotnicy nr 3 do nabrzeża Helskiego, co jest szczególnie istotne
dla funkcjonujących w tym rejonie portu terminali kontenerowych. Zaawansowane są także prace przy nabrzeżu Helskim, eksploatowanym przez Bałtycki Terminal Kontenerowy.
Sprawna realizacja inwestycji
skłoniła Zarząd Morskiego Portu Gdynia do rozszerzenia jej zakresu o dodatkowe zadania: zwiększenie szerokości wejścia wewnętrznego oraz wykonanie stanowiska głębokowodnego (13,2 m) wzdłuż nabrzeża
Helskiego I. Rozpoczęcie tych prac planowane jest w I kwartale 2009 r. Przebudowa ma na celu pogłębienie głównych akwenów portowych do 13,5 m (Awanport, obrotnice nr 1, 2 i 3, basen III oraz kanał portowy
do nabrzeża Helskiego II) oraz wykonanie umocnienia dna wzdłuż niektórych nabrzeży (Holenderskiego, Belgijskiego, Francuskiego, Norweskiego, Słowackiego oraz Helskiego
I).