Od 1 września regularne rejsy ze Świnoujścia do Ystad rozpoczął nowy prom zakupiony przez PŻM, który przyjął
barwy Unity Line. Jego matką chrzestną została Ewa Leszczyńska, pracownica terminalu promowego w Świnoujściu. Prom stanowi bardzo ważne uzupełnienie dla Polonii - komentował podczas chrztu dyrektor
naczelny PŻM Paweł Szynkaruk. Dzięki dwóm promom UL wahadłowo prowadzić będzie rejsy rozpoczynające się rano i wieczorem w obu portach. Wprowadzenie "Skanii" zdecydowanie zwiększy konkurencyjność
operatora na rynku. Dzięki temu oferta jest kompletna, szczególnie z punktu widzenia polskich klientów, którym brakowało połączenia nocnego do Szwecji. Jednostkę zakupiono za ponad 70 mln euro pod nazwą
"Eurostar Roma", która pływała z Barcelony do Rzymu. Armator jednak sprzedał ją, by wprowadzić na tę trasę większy prom. "Skania" zabierać może na pokład 1397 pasażerów. Na promie znajduje się ok.
600 łóżek w kabinach 2- i 4- osobowych oraz de lux o podwyższonym standardzie. Na pokładzie znajduje się także 120 foteli lotniczych. Pokład promu został znacznie zmieniony po zakupie od włoskiego
armatora. Jednostkę zmodernizowano pod kątem eksploatacyjnym, uruchamiając rampę i furtę dziobową. To rozwiązanie zapewni krótszy czas załadunku. Modyfikacje objęły także napęd statku. Zamontowano w nim
dodatkowy ster strumieniowy na dziobie, który wywiera wpływ na łatwość manewrowania i zwiększa bezpieczeństwo podczas operowania w porcie. Aby zapewnić niezawodność serwisu, przeprowadzono kompleksowe
remonty wszystkich silników.
Pokład "Skanii" oferuje pasażerom wiele atrakcji. Celem Unity Line było bowiem zaaranżowanie pokładu w sposób atrakcyjny nie tylko dla turystów indywidualnych, ale
także dla klientów korporacyjnych. Znalazły się na nim dwie komfortowe i w pełni wyposażone w sprzęt elektroniczny sale konferencyjne. Umożliwiają one organizację konferencji, sympozjów i szkoleń.
Wprowadzenie "Skanii" na trasę Świnoujście - Ystad jest odpowiedzią Unity Linę na wciąż rozwijający się transport towarów pomiędzy Polską a Szwecją. Dzięki nowej jednostce średnia częstotliwość
odejść ze Świnoujścia do Szwecji zmniejszy się do 3,5 godziny, co jest bardzo ważne z punktu widzenia klientów z sektora cargo. Dzięki konstrukcji przelotowej m/f "Skania" zapewnia szybki oraz
bezpieczny załadunek i rozładunek towarów. Nowy prom może zabrać na pokład 50 ciężarówek i 260 samochodów osobowych. Jeżeli jednak liczba samochodów osobowych będzie mniejsza niż zakładane maksimum,
istnieje możliwość przyjęcia na pokład kolejnych ciężarówek.
Spółka Unity Line założona 14 lat temu jest jedną z największych firm armatorskich działających na rynku bałtyckich przewozów morskich.
Jako największy przewoźnik w segmencie cargo transportuje przez Bałtyk ok. 70 proc. ładunków, obsługuje całość przewozów kolejowych między Polską a Szwecją, obsługuje blisko 53 proc. rynku transportu
samochodów ciężarowych. Udział UL w rynku przewozów pasażerskich na linii Polska - południowa Szwecja wynosi ok. 60 proc. Warto też zauważyć, że firma od lat notuje systematyczny wzrost udziałów w rynku.