Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Statek szóstej generacji.

Kurier Szczeciński, 2008-12-08
Z pochylni Wulkan Stoczni Szczecińskiej Nowej spłynął w sobotę statek m/v "Plyca". Jest to szósta z kolei jednostka typu con-ro, która może przewozić kontenery i pojazdy, budowana na zamówienie holenderskiego armatora Spliethoffs Bevrachtingskantoor B.V. z Amsterdamu. Wodowanie było połączone z nadaniem jednostce imienia. Jej matką chrzestną została Jenika van Lanschot, żona prezesa holenderskiego Fortis Banku. Seria statków typu B201-II została zaprojektowana przez Biuro Projektowe SSN. Są to jednostki zaliczane do tzw. szóstej generacji o wysokim poziomie zaawansowania technologicznego. Najnowszy produkt z tej serii ma 205 metrów długości. Potrafi przewozić różnej wielkości kontenery w pozbawionej pokryw ładowni, która znajduje się w części dziobowej, a także na pokładzie otwartym przed nadbudówką i na rufie. W sumie może on zabrać 640 kontenerów 20-stopowych. Na czterech poziomach mogą nim być też przewożone pojazdy, które wjeżdżają na statek po rampie rufowej. Stocznia podkreśla, że jednostki B201-II spełniają najnowsze wymagania Lloyds Register, łącznie z fińską i szwedzką klasą lodową 1A super, co umożliwia żeglugę w najbardziej ekstremalnych zimowych warunkach na Bałtyku. Jest to ważne, gdyż armator zamierza eksploatować te statki w ramach serwisu Tranfexpress w rejonie Europy Północnej.
 
(mak)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl