APL, jeden z największych operatorów kontenerowych, redukuje potencjał i przebudowuje siatkę połączeń, w związku z kryzysem
finansowym. Na liniach między Dalekim Wschodem a Europą, redukcja ma objąć 25% potencjału przewozowego, a na trasach transpacyficznych - 20%.
Od 2 listopada br. zawieszony został, łączący Europę i
Azję, serwis CEX (China Europe Express), zaś SCX (South China Express) zmieniał zasięg i długość trasy (nie zawija m.in. do Thamesport i Chiwan).
Zawieszone zostały również m.in. transpacyficzne
serwisy PS3 (Pacific South Express 3) i PSW (Pacific South West, serwis PCX (Pacific China Express) został zredukowany do rotacji: Ningbo, Yangshan, Kwanyang, Pusan, Long Beach, Oakland, Pusan, Kwanyang,
Ningbo, zaś SAX (South Asia Express) zawijać będzie do 2 dodatkowych portów: Yantian i Chiwan.
Również Maersk Line zamierza zredukować, o ok. 10%, swoje zdolności przewozowe między Dalekim Wschodem a
Europą.