Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Most przez Bałtyk

Kurier Szczeciński, 2008-11-18
Na podstawie podpisanej wczoraj w Szczecinie umowy Euroafrica wydzierżawiła kolejowe pokłady swoich promów spółce PKP Cargo. Ma to pozwolić jej zbudować stały most transportowy między Polską, a południową Skandynawią. - Jest to dla nas bardzo ważna umowa, dzięki której będziemy mogli zaoferować most kolejowy przez Bałtyk - mówił wczoraj Wojciech Balczun, prezes PKP Cargo. - Jesteśmy drugim pod względem wielkości przewoźnikiem kolejowym w Unii Europejskiej, ale żeby utrzymać tę pozycję, musimy zaistnieć jako operator logistyczny. Temu właśnie służy ta umowa. Podkreślał też, że jego spółka prowadzi w tej chwili rozmowy na temat współpracy przy wykorzystaniu tego połączenia z kontrahentami i przewoźnikami kolejowymi z Centralnej i Południowej Europy. Zdaniem Pawła Porzyckiego, prezesa Euroafriki, rozwojowi tego przedsięwzięcia nie będzie przeszkadzać nasilające się spowolnienie gospodarcze. - Na liniach promowych w tej relacji nie jest ono odczuwalne. W tym roku odnotowujemy 10-proc. wzrost, a na przyszły rok prognozujemy 5-proc. zwiększenie ruchu samochodowego. W przypadku kolei ten wzrost jest tym bardziej prawdopodobny, że mamy do czynienia z przenoszeniem ładunków z dróg na wagony - oceniał prezes. Przedstawiciele obu firm podkreślali, że ostatnie porozumienie jest tylko kolejnym elementem ich współpracy, która trwa już od wielu lat. Podstawą mostu kolejowego jest prom "Kopernik", który na trasie Świnoujście - Ystad codziennie oferuje ponad 600-metrową kolejową linię ładunkową. Drugi jego filar to prom "Jan Śniadecki". Tworzone przez nie wspólnie z PKP Cargo stałe połączenie ma stać się alternatywą nie tylko dla ruchu samochodowego, ale także dla niemieckich przewozów kolejowych na równoległych trasach.
 
(mak)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl