Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Tragedia na Bałtyku

Namiary na Morze i Handel, 2008-11-03
Dwie osoby zginęły, a trzy uznano za zaginione - to skutki zatonięcia pogłębiarki Rozgwiazda, do którego doszło 17 października br., 8 Mm od miejscowości Gąski, niedaleko Kołobrzegu. Jednostka należała do Przedsiębiorstwa Robót Czerpalnych i Podwodnych. Przewróciła się ok. godz. 7, w czasie holowania z Gdańska do Świnoujścia, gdzie miała pogłębiać tor wodny. Według informacji przekazanych przez załogę holownika Stefan, pękła lina holownicza, jednostka ustawiła się bokiem do wiatru, który ją przewrócił. Pogłębiarka od razu poszła na dno. W tym czasie, warunki atmosferyczne na Bałtyku były trudne - północno-zachodni wiatr wiał z siłą dochodzącą do 7°B. Przed sztormem, konwój próbował schronić się w porcie w Ustce. Kapitanatu portu wyraził zgodę, ale - z uwagi na gabaryty zestawu: holownik, pogłębiarka i szalanda – jednostki musiałyby wpływać tam pojedynczo i za dnia. Ponieważ była noc, zdecydowano, że szalanda zawróci, a Rozgwiazda będzie kontynuować podróż na holu Stefana. Do pomocy wezwano jeszcze holownik Goliat ze Szczecina. Po wypadku, pogoda utrudniała akcję ratunkową, w której brały udział 2 jednostki Morskiej Służby Poszukiwania i Ratownictwa (SAR), śmigłowiec Marynarki Wojennej Anakonda, Straż Graniczna oraz kutry rybackie. Z zatopionej pogłębiarki może wyciec do morza 85 t oleju napędowego.
 
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl