Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Stoczniowe echa

Kurier Szczeciński, 2008-10-10
Jako imponujące premier Tusk określił wczoraj zrozumienie prezydenta Francji Nicolasa Sarkozyego dla restrukturyzacji polskich stoczni. Związkowcy ze Stoczni Szczecińskiej dowiedzieli się w Sejmie, że Mostostal Chojnice, inwestor ich zakładu, przesłał już do Brukseli informacje o zmniejszeniu oczekiwanej od państwa pomocy publicznej. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami premier Donald Tusk spotkał się wczoraj w Paryżu z prezydentem Francji Nicolasem Sarkozym i rozmawiał z nim o ratowaniu polskich stoczni. - Przywódcy europejscy, w tym prezydent Sarkozy, coraz lepiej rozumieją nasze starania na rzecz restrukturyzacji stoczni - mówił premier po tym spotkaniu. Związkowcy ze Stoczni Szczecińskiej Nowa uczestniczyli natomiast wczoraj w posiedzeniu Sejmowej Komisji Skarbu, które było poświęcone temu samemu problemowi. Wiceminister skarbu Zdzisław Gawlik poinformował ich, że do Brukseli trafiła już korekta programu restrukturyzacyjnego stoczni, w której Mostostal Chojnice zakłada zmniejszenie z 400 do 300 mln zł pomocy publicznej, którą ma mu udzielić państwo na dokończenie budowy nierentownych statków. - Mówiliśmy tez o finansowaniu bieżącej działalności stoczni - wyjaśnia Krzysztof Fidura, przewodniczący zakładowej "Solidarności". - Nikt z dostawców nie chce już nic sprzedawać jej na kredyt, więc bez pieniędzy z zewnątrz może ona nie dotrwać prywatyzacji. Otrzymaliśmy zapewnienie, że bieżąca działalność zostanie zabezpieczona. Prawdopodobnie na ten cel wyłoży coś Mostostal - uważa związkowiec. Sporo zamieszania w sprawie stoczni wywołał wczoraj marszałek województwa warmińsko-mazurskiego Jacek Protas. Z jego relacji wynikało, że wiceszef Komisji Europejskiej Guenther Verheugen powiedział w czwartek, że w kontekście kryzysu finansowego i ogromnej pomocy na ratowanie banków, nie można jej odmawiać polskim stoczniom. - Komisarz zadeklarował wsparcie publicznie, przed kamerami i delegatami z całej Europy. To coś dla nas znaczy - oceniał marszałek. Zaprzeczył temu jednak rzecznik KE, którego zdaniem Verheugen powiedział jedynie: "Musimy przygotować się na to, że ludzie będą zadawać pytania, dlaczego są setki miliardów euro na ratowanie banków, a dlaczego na przykład, nie można pomóc polskich stoczniom". --------------------- Stocznia zaprasza Jeśli ktoś chciałby się przekonać, jak wygląda wodowanie statku, okazję do tego będzie miał już w sobotę o godzinie 11. Z pochylni Wulkan Stoczni Szczecińskiej Nowej tego dnia do wody zjedzie kolejny z serii statków typu B 178 budowanych dla armatora z Władywostoku. Jest to uniwersalny kontenerowiec o nośności przeszło 41 tys. ton, który może przewozić ponad 3 tys. kontenerów 20-stopowych. Jednostka ma 220 metrów długości i przeszło 32 metry szerokości. Jej głównym projektantem jest inż. Jacek Łożyński. Będzie to już 43. wodowanie w historii Stoczni Szczecińskiej Nowej. Osoby zainteresowane mogą wchodzić na teren stoczni od godz. 10.30 przez bramę kolejową. (mak)
 
(mak), PAP
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl