Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Przeprawa z politykami

Kurier Szczeciński, 2008-10-01

Jeszcze w tym roku do Świnoujścia ma przyjechać minister gospodarki i wiceprezes Rady Ministrów Waldemar Pawlak. We wrześniu w mieście gościł inny przedstawiciel Polskiego Stronnictwa Ludowego - Eugeniusz Kłopotek. Powód wizyty Pawlaka to m.in. stała przeprawa. Zaproszenie do Waldemara Paw-laka wysłali prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz i przewodniczący Rady Miasta Zbigniew Pomieczyński (PSL). W piśmie przywołują sprawę dwóch ważnych dla regionu inwestycji - budowy terminalu LNG oraz stałej przeprawy. "Wierzymy, że wizyta w Świnoujściu będzie cennym doświadczeniem dla Pana Premiera, a nam pozwoli na pełne zaprezentowanie spektrum spraw istotnych dla gospodarki miasta i regionu" - czytamy w piśmie. E. Kłopotek podczas wizyty w Świnoujściu przypominał, że w sprawie stałej przeprawy i terminalu LNG wiele zależy od W Pawlaka. Na posiedzeniu Klubu Poselskiego PSL w Warszawie gościł ostatnio Z. Pomieczyński. Poruszał sprawę budowy stałej przeprawy. - Rozmawiałem m.in. z Januszem Piechocińskim, zastępcą przewodniczącego sejmowej komisji infrastruktury. Obiecał, że dopilnuje, żeby nic nie przeszkodziło budowie tunelu. Stwierdził, że promy to średniowiecze - relacjonuje swój pobyt w Warszawie Z. Pomieczyński. Ostatnia głośna wizyta w sprawie stałej przeprawy przedstawiciela rządu miała miejsce w pierwszej połowie sierpnia. Do miasta przyjechał wtedy Zbigniew Rapciak, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury (na czele tego resortu stoi Cezary Grabarczyk z PO). Dowiedzieliśmy się wtedy, że stałe połączenie wysp Uznam i Wolin będzie kosztować co najmniej miliard zło-tych. Bardziej prawdopodobne jest także, że wybudowany będzie tunel, a nie most Z. Rapciak uznał, że do inwestycji powinny dorzucić się Szczecin i Police. - Trudno uwierzyć w to, że do stałej przeprawy dorzuci się Szczecin. Wystarczy popatrzeć, jak potraktowano nas przy tworzeniu Zachodniopomorskiego Szlaku Żeglarskiego, a tutaj w grę wchodziły nieporównywalnie mniejsze pieniądze niż w przypadku tunelu czy mostu. Cały czas pomijają nas przy przydziale środków unijnych. Jak w mieście dzieje się coś pozytywnego, to nawet nie stać ich na kulturalny gest... Przykład? Żaden z przedstawicieli województwa nie przyjechał nawet na otwarcie kolejki UBB, a dla po-równania strona niemiecka miała bardzo szeroką reprezentację - mówi Z. Pomieczyński. Bartosz Turlejski
 
Bartosz Turlejski
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl