Rohlig Poland podpisał roczny kontrakt z General Motors na przewozy multimodalne ze Śląska do Sankt Petersburga. Ładunki
dowożone są z fabryki GM w Gliwicach do terminalu kolejowego w kontenerach, a następnie, dedykowanymi składami pociągów, transportowane do Deepwater Container Terminal w Gdańsku, skąd, drogą morską,
trafiają do Sankt Petersburga. W Rosji kontenery przewożone są z portu do terminalu lądowego, skąd rozwożone są w ramach usługi just in time. Tą samą drogą prawie połowa kontenerów, wypełnionych
opakowaniami zwrotnymi, przewożona jest z powrotem do Polski.
Zdaniem Bartłomieja Glinki, dyrektora od-działu Rohlig Poland w Gdyni, jest to prawdo-podobnie jeden z największych kontraktów
obsługiwanych przez trójmiejskie terminale, bo stanowi blisko 10% całkowitej liczby kontenerów przeładowanych w ub.r. w Gdańsku i w Gdyni. W 2007 r., w trójmiejskich terminalach, przeładowano ogółem ponad
709 tys. TEU.