Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Unijny kierunkowskaz

Kurier Szczeciński, 2008-09-03
Przedstawiciele Ministerstwa Skarbu Państwa i zainteresowanego zakupem szczecińskiej stoczni Mostostalu Chojnice spotkali się wczoraj w Brukseli z urzędnikami Komisji Europejskiej. Dzięki tym konsultacjom program restrukturyzacji zakładu ma nabrać kształtów, które będą do zaakceptowania przez stronę unijną. Komisja dała polskiemu rządowi czas na złożenie ostatecznej wersji programu restrukturyzacyjnego stoczni do 12 września. Jeśli go zaakceptuje, zakład będzie mógł zostać sprywatyzowany i dalej funkcjonować. W przeciwnym wypadku komisja wyda decyzję nakazującą Stoczni Szczecińskiej Nowej zwrot udzielonej jej przez rząd pomocy publicznej, co w praktyce oznaczałoby jej upadłość. Późniejsze próby uruchomienia produkcji statków na majątku upadłej firmy mogłyby okazać się bardzo trudne. W uniknięciu tego scenariusza mają pomóc konsultacje, które w siedzibie Komisji Europejskiej odbywają przedstawiciele MSP i inwestora. Wczoraj odbyło się pierwsze z zaplanowanych spotkań. - Miało ono czysto roboczy charakter. Trzeba je traktować jak znak drogowy, który wskazuje nam dalszą drogę w pracach nad programem restrukturyzacyjnym - wyjaśnia Maciej Wewiór, rzecznik prasowy MSP. Wczoraj prywatyzacją Stoczni Szczecińskiej Nowej i Stoczni Gdynia zajmował się też rząd. Podczas posiedzenia Rady Ministrów Aleksander Grad, szef resortu skarbu, poinformował m.in. o sytuacji finansowej obu zakładów, rozmowach z inwestorami i założeniach przygotowanych przez nich programów restrukturyzacyjnych. Po spotkaniu, w specjalnym komunikacie, Kancelaria Prezesa Rady Ministrów poinformowała, że rząd przyjął informację ministra skarbu na ten temat. Zobowiązany go też do przedstawienia sytuacji stoczni podczas czwartkowej sesji plenarnej Sejmu.
 
(mak)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl