Już po raz drugi w ciągu kilku ostatnich dni przy Wałach Chrobrego w Szczecinie odbył się chrzest statku. Wczoraj butelka
szampana rozbiła się o burtę "Skanii", najnowszego zakupionego przez PŻM promu, który będzie pływał w barwach Unity Line.
- To bardzo ważne uzupełnienie dla "Polonii" - mówił Paweł Szynkaruk,
dyrektor naczelny PŻM.
Od 1 września "Skania" rozpocznie regularne rejsy na trasie Świnoujście - Ystad, która dotychczas była obsługiwana tylko przez prom "Polonia". Dzięki dwóm promom Unity
Line będzie mogło zaproponować równoległe, tzw. wahadłowe rejsy, rozpoczynające się rano i wieczorem w obu portach.
Zanim prom w wyruszy na trasę, wszyscy zainteresowani będą mogli go jeszcze zwiedzić
przy Wałach Chrobrego. W najbliższą sobotę i niedzielę w godz. od 12 do 17 jego pokłady zostaną otwarte dla zwiedzających.
"Skania" ma 23,7 tys. ton wyporności i ponad 173 m długości. Potrafi
osiągać prędkość do 27 węzłów. Znajduje się w niej 200 kabin pasażerskich, zewnętrznych i wewnętrznych (w tym klasy de-luxe) wyposażonych w 626 łóżek. Promem będzie mogło płynąc 1300 pasażerów i 85
członków załogi oraz ok. 80 samochodów osobowych i 90 zestawów samochodów ciężarowych.
Został on zbudowany w 1995 r. przez niemiecką stocznię Seebeckwerft w Bremerhaven. Do niedawna nazywał się
"Eurostar Roma" i pod włoską banderą pływała na trasie Rzym - Barcelona. Zastąpił go tam dużo większy, nowy prom., a włoski armator - Grimaldi odsprzedał jednostkę PŻM-owi. Do portu w Szczecinie
wpłynęła ona pod koniec maja. Następnie przeszła gruntowny remont i modernizację m.in. w Szczecińskiej Stoczni Remontowej Gryfia. Dobudowana została sala konferencyjna i lunch bar, a kuszetki zastąpiły
znacznie wygodniejsze fotele lotnicze. Wyremontowane zostały też silniki, a na dziobie pojawił się dodatkowy ster strumieniowy, który ma ułatwić manewrowanie w trudnym dla żeglugi porcie Ystad.