Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Od Romy do Scanii

Kurier Szczeciński, 2008-08-29
Już po raz drugi w ciągu kilku ostatnich dni przy Wałach Chrobrego w Szczecinie odbył się chrzest statku. Wczoraj butelka szampana rozbiła się o burtę "Skanii", najnowszego zakupionego przez PŻM promu, który będzie pływał w barwach Unity Line. - To bardzo ważne uzupełnienie dla "Polonii" - mówił Paweł Szynkaruk, dyrektor naczelny PŻM. Od 1 września "Skania" rozpocznie regularne rejsy na trasie Świnoujście - Ystad, która dotychczas była obsługiwana tylko przez prom "Polonia". Dzięki dwóm promom Unity Line będzie mogło zaproponować równoległe, tzw. wahadłowe rejsy, rozpoczynające się rano i wieczorem w obu portach. Zanim prom w wyruszy na trasę, wszyscy zainteresowani będą mogli go jeszcze zwiedzić przy Wałach Chrobrego. W najbliższą sobotę i niedzielę w godz. od 12 do 17 jego pokłady zostaną otwarte dla zwiedzających. "Skania" ma 23,7 tys. ton wyporności i ponad 173 m długości. Potrafi osiągać prędkość do 27 węzłów. Znajduje się w niej 200 kabin pasażerskich, zewnętrznych i wewnętrznych (w tym klasy de-luxe) wyposażonych w 626 łóżek. Promem będzie mogło płynąc 1300 pasażerów i 85 członków załogi oraz ok. 80 samochodów osobowych i 90 zestawów samochodów ciężarowych. Został on zbudowany w 1995 r. przez niemiecką stocznię Seebeckwerft w Bremerhaven. Do niedawna nazywał się "Eurostar Roma" i pod włoską banderą pływała na trasie Rzym - Barcelona. Zastąpił go tam dużo większy, nowy prom., a włoski armator - Grimaldi odsprzedał jednostkę PŻM-owi. Do portu w Szczecinie wpłynęła ona pod koniec maja. Następnie przeszła gruntowny remont i modernizację m.in. w Szczecińskiej Stoczni Remontowej Gryfia. Dobudowana została sala konferencyjna i lunch bar, a kuszetki zastąpiły znacznie wygodniejsze fotele lotnicze. Wyremontowane zostały też silniki, a na dziobie pojawił się dodatkowy ster strumieniowy, który ma ułatwić manewrowanie w trudnym dla żeglugi porcie Ystad.
 
(mak)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl