Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Unia zapłaci za nabrzeża?

Kurier Szczeciński, 2008-08-07
Miejsce na rezerwowej liście w kolejce do unijnych funduszy to byt pierwszy krok. Zarząd polickiego portu w przyszłym miesiącu chce zrobić kolejny: ogłosić przetarg na projekt budowlany inwestycji, dzięki której mógłby on przestać być tylko portem zakładowym. Na ogłoszonej niedawno zaktualizowanej liście rezerwowej projektów, które mogą liczyć na dofinansowanie z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko znalazły się dwie inwestycje w polickim porcie. Pierwsza o wartości ponad 47 mln zł z możliwością dofinansowania na prawie 33 mln zł, dotyczy rozbudowy terminalu barkowego. Ma ona polegać m.in. na budowie nabrzeży i poszerzeniu toru dojściowego. Znacznie większą wartość, bo przeszło 131 mln zł (91 mln zł potencjalnego dofinansowania) ma druga inwestycja: rozbudowa terminalu morskiego. W jej ramach ma zostać wybudowane nabrzeże o długości 220 metrów oraz 200-metrowe, tzw. dalbowe, do przeładunków płynnych. Do nabrzeży doprowadzona będzie droga wewnętrzna oraz tory kolejowe. - Kiedyś byliśmy już na liście rezerwowej, ale potem z niej wypadliśmy. Teraz udało nam się na nią wrócić i są spore szansę na realizację tej inwestycji przy unijnym wsparciu - ocenia Tomasz Melan, członek zarządu Morskiego Portu Police. Pierwszym krokiem ma być ogłoszenie we wrześniu przetargu na projekt budowlany inwestycji. Jest on niezbędny do ewentualnego awansu na listę podstawową, z której można już uzyskać unijne do-finansowanie. Jeśli tak się stanie, budowa mogłaby ruszyć pod koniec przyszłego roku. - Gdyby to się udało, moglibyśmy zacząć świadczyć w szerszym zakresie usługi przeładunkowe dla innych podmiotów niż nasz główny udziałowiec - Zakłady Chemiczne Police. Bez tej inwestycji jest to niemożliwe. Oczywiście mamy w tym zakresie pełne wsparcie naszego udziałowca - deklaruje Tomasz Melan.
 
(mak)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl