Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Przyparci do muru

Kurier Szczeciński, 2008-07-10
Komisja Europejska nie jest zadowolona z planów restrukturyzacji stoczni w Szczecinie oraz Gdyni. Dała Polsce 24 godziny na uzupełnienie planów. Dziś mija termin. Ale ostateczna decyzja co do losów stoczni ma zostać podjęta w przyszłym tygodniu. Wczoraj rzecznik Komisji Europejskiej ds. konkurencji poinformował, że Polska musi do dzisiaj przesłać uzupełnienie planów restrukturyzacji stoczni Gdynia i Szczecin. Bo - zdaniem komisji - obecne plany są niewystarczające. Rzecznik stwierdził także, że KE jest gotowa podjąć negatywną decyzję w sprawie zwrotu przyznanej tym dwóm zakładom pomocy publicznej już w przyszłym tygodniu. Wczoraj wieczorem minister Skarbu Państwa Aleksander Grad miał się spotkać w Brukseli z przedstawicielami inwestorów Stoczni Szczecińskiej Nowej - Mostostalu Chojnice oraz norweskiej stoczni Ulstein Verft. - Spotkanie ma dotyczyć uwag Komisji Europejskiej co do planów restrukturyzacji stoczni. Z niektórymi się zgadzamy, np. dotyczącymi zbyt wygórowanych oczekiwań inwestorów co do zagwarantowanej pomocy Skarbu Państwa. Plany trzeba poprawić - stwierdził Maciej Wewiór, rzecznik Ministerstwa Skarbu Państwa. KE zgodzi się na wprowadzenie programów, jeżeli uzyska gwarancje, że po prywatyzacji stocznie odzyskają długoterminową rentowność i będą mogły samodzielnie funkcjonować na rynku, bez dodatkowego rządowego wsparcia. Czy jeżeli Polska nie zdąży uzupełnić planów, to dzisiaj zostanie wydana decyzja o zwrocie pieniędzy? - Pani komisarz nie może sama podjąć takiej decyzji. Komisja Europejska zdecyduje, co z restrukturyzacją polskich stoczni w przyszłym tygodniu - zapewnia Wewiór. Wczoraj także TVP Info ujawniła notatkę przedstawiciela Komisji Europejskiej, zajmującego się sprawą polskich stoczni. Radzi on w niej inwestorom, by zaczekali do bankructwa Stoczni Szczecińskiej i dopiero potem ją kupili - bo będzie taniej. W dodatku po przejęciu upadłej stoczni Ulstein mógłby łatwo liczyć na dofinansowanie z Unii Europejskiej w ramach pomocy regionalnej na tworzenie nowych miejsc pracy. Notatkę sporządzono podczas spotkania 20 czerwca tego roku. W tym czasie KE oficjalnie twierdziła, że nie ma jeszcze decyzji w sprawie polskich stoczni i że ich los nie jest jeszcze przesądzony. MSP nie chce komentować tych informacji. - Możemy ufać, że to nieprawda, że to nie miało miejsca - stwierdził rzecznik ministerstwa. A dwa dni temu związkowcy w Stoczni Szczecińskiej Nowej zdecydowali o przeprowadzeniu referendum w spółce. Zadecydują wtedy, w jaki sposób będą protestować, jeżeli Komisja Europejska podejmie niekorzystne dla stoczni decyzje.
 
(dar)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl