Świnoujska spółka holownicza Port-Hol wkrótce będzie mieć nowego właściciela. Na początku lipca sfinalizowana ma
zostać umowa jej zakupu przez oddział dużej niemieckiej spółki holowniczej Fairplay Towage.
O sprzedaży Port-Holu mówiło się od dłuższego czasu. Jego obecny właściciel - Port Handlowy Świnoujście -
wybrał w końcu jednego oferenta, którym jest oddział Fairplay Towage.
- Zdecydowaliśmy się sprzedać spółkę dlatego, że potrzebuje dofinansowania, które zapewni nowy inwestor-wyjaśnia Marek
Kowalewski, prezes Portu Handlowego Świnoujście. - Bez niego Port-Hol miałby kłopoty z utrzymaniem się na rynku. Jako właściciel mamy inne ważne potrzeby inwestycyjne, jak chociażby przygotowanie się do
importu węgla. Finalizacja umowy może nastąpić na początku lipca, o ile kupujący spełni określone warunki.
Kowalewski nie chciał jednak zdradzić szczegółów umowy, gdyż - jak twierdzi - są one objęte
tajemnicą handlową. Wiadomo tylko, że zagraniczny inwestor stanie się właścicielem 100 proc. akcji Port-Holu i zobowiązał się do zainwestowania w świnoujską spółkę. Planuje też przesunąć niektóre jej
holowniki do innych zadań i zmienić organizację pracy.
Przedstawiciele nowego właściciela odbyli już spotkanie z załogą Port-Holu.
- Zapewnili wszystkich, że dotychczasowe miejsca pracy zostaną
zachowane - mówi Krzysztof Czerniak, szef świnoujskiego Inspektoratu Ogólnopolskiego Związku Zawodowego Oficerów i Marynarzy - Niektórzy mogą też zyskać możliwość zatrudnienia w zagranicznych oddziałach
Fairplay. Z tego, co wiemy, nie są planowane jakieś radykalne zmiany. Spółka ma działać pod dotychczasową nazwą i nadal będzie świadczyć usługi w Por-cie Handlowym Świnoujście, tylko zmieni się jej
właściciel.
Do Port-Holu należą obecnie cztery holowniki: "Argus", "Atlant", "Samson" i "Uran". Taką samą liczbą holowników dysponuje też oddział Fairplay Towage w Szczecinie. W sumie
więc w rejonie Świnoujścia i Szczecina niemiecka firma holownicza będzie miała osiem tego typu jednostek. Jej jedynym konkurentem pozostanie szczeciński Zakład Usług Żeglugowych, z którym pod koniec marca
Port-Hol spierał się o obsługę statków wchodzących do Świnoujścia.